اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

22 پژوهشگر برتر استان مرکزی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی و امام جمعه اراک و جمعی از مسئولان و پژوهشگران استان مرکزی از 22 پژوهشگر برتر استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

22 پژوهشگر برتر استان مرکزی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان مرکزی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی با بیان نقش مهم پژوهش در توسعه علمی و خنثی کردن ترفندهای دشمنان گفت: گسترش علم و اهتمام در پژوهش توطئه‌‌های دشمنان را خنثی و با دستاوردهای پژوهشی محققان کشورمان روز به روز بر یأس دشمنان افزوده است.

عباس ملک‌حسینی افزود: در کارگروه پژوهش و فناوری و نوآوری استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی در سال 91 انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تعیین دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی،‌ جلسات متعددی به منظور تشکیل کمیته‌ها و انتخاب مسئولان کمیته‌ها با حضور و مشارکت تمامی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی، سازمان‌های دارای مراکز پژوهشی استان مرکزی برگزار شد.

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان مرکزی تصریح کرد: تشکیل کمیته‌های شش‌گانه انتخاب پژوهشگران برتر به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، کمیته برگزاری نمایشگاه‌ها به مسئولیت مشترک دانشگاه آزاد اسلامی اراک و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمیته سخنرانی‌ها به مسئولیت دانشگاه صنعتی اراک، کمیته بازدیدها به مسئولیت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، کمیته فن‌بازار به مسئولیت پارک علم و فناوری استان مرکزی و کمیته تبلیغات و اطلاع ‌رسانی به مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.

ملک حسینی افزود: آثار پژوهشگران برتر در شش بخش پژوهشگران برتر دانشگاه‌‌ها و مؤسسات پژوهشی استان مرکزی، پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، بخش دانشجویی، بخش دانش‌‌آموزی و واحد فن‌آور برتر انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در کمیته انتخاب پژوهشگر برتر از میان 109 اثر دریافتی 28 اثر در بخش گروه انسانی، 19 اثر در بخش علوم پایه ، 13 اثر در بخش پزشکی ، 18 اثر فنی و مهندسی، 26 اثر در بخش کشاورزی و 5 اثر در بخش هنر بود که در مجموع 22 نفر به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان مرکزی از تشکیل 36 سخنرانی در کمیته سخنرانی در مراکز علمی و تحقیقاتی حول محور ضرورت‌ها و نیازهای پژوهش و بازار محور بودن پژوهش‌ها در راستای کم کردن تحریم‌ها خبر داد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان نیز در 25 آذر به مدت شش روز در 50 غرفه برگزار شد.

در این آیین از محمد صادقی، اعظم مرجانی، مژگان یاراحمدی، عزیز محمدی و محمد عارف از دانشگاه آزاد و صادق مرادی از دانشگاه اراک و معصومه صوفیان و نیره باغچقی از دانشگاه علوم پزشکی و مهندس تقی بابایی و سید سعید مدرس نجف‌آبادی از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان پژوهشگران برتر تجلیل شد.

مهرداد رجبی از شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی، محسن شمس از دانشگاه علوم پزشکی اراک و فاطمه جلایر از شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی، ابوالفضل عیسی‌آبادی بزچلویی از دانشگاه پیام نور و عادل غدیری از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز پژوهشگران برگزیده وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی بودند که با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل به عمل آمد.

فاطمه سلیمانی از دانشگاه آزاد، امید شفاعت از دانشگاه علوم پزشکی، محمد مسلمی از دانشگاه علمی کاربردی، طیبه گرگین از دانشگاه آزاد و فهیمه شبیری از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک نیز پژوهشگران برگزیده دانشجویی هفته پژوهش استان بودند که تجلیل شدند.

در این مراسم همچنین از آقایان محمد کزازی و مبین رنجبران و خانم مهدیه قربانی به عنوان دانش‌آموزان پژوهشگران برتر و شرکت پروشات به عنوان واحد فن‌آور برتر و حمیدرضا دری به عنوان فن‌آور برتر استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول