اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه دامغان:

خانواده‏ها رعایت حجاب را از کودکی به فرزندان خود بیاموزند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه دامغان گفت: خانواده‏ها باید رعایت حجاب را از کودکی به فرزندان خود بیاموزند و به توسعه فرهنگ عفاف توجه داشته باشند.

خانواده‏ها رعایت حجاب را از کودکی به فرزندان خود بیاموزند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، زهرا خان‌محمدی در نشستی با حضور بانوان دامغانی که با حضور بیش از 70 نفر برگزار شد،‌ با اشاره به زندگی پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) همانند مردم عوام لباس‌های وصله پینه بر تن می‌کرد و با بردگان هم غذا می‌شد و زمانی که بر مجلس وارد می‌شد، منتظر نمی‌ماند کسی جایش را به ایشان بدهد.

وی درباره صفات دیگر پیامبر(ص) این چنین گفت: ایشان همیشه خنده بر لب داشتند و با تواضع برابر دیگران حاضر می‏شدند و با همه خوش‌رو بودند.

استاد حوزه علمیه دامغان اشاره داشت: پیامبر گرامی اسلام با همسران خود همیشه مهربان بودند و به آنها محبت می‌کردند و موجب آزار آنها نمی‌شدند و بانوان را در کار خانه یاری می‌کردند.

خان‏محمدی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) هرگاه به یاد حضرت خدیجه (س) می‌افتادند، اشک در چشمانشان جاری می‌شد؛ ما باید در زندگی زناشویی خود این‏چنین باشیم و از این بزرگواران چگونه زندگی کردن را فرا بگیریم.

وی افزود: پیامبر (ص) بی‏آنکه اسراف کند، با سخاوت بسیار مال خود را می‌بخشید و بانوان ما باید در منزل با کفایت خرج و از اسراف پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه دامغان با توجه به اهمیت صله رحم گفت: صله رحم‌روزی را زیاد می‌کند و باعث از بین رفتن بلاها می‌شود و عملی است که عمر را طولانی می‌کند و در قرآن به آن سفارش زیادی شده است.

خان‌محمدی یادآور شد: نظافت و آراستگی یکی از ویژگی‌های یک مسلمان واقعی و نشانه ایمان است که باید به آن توجه کنیم و با استفاده از رنگ‌های شاد برای ارتقای روحیه خود تلاش کنیم تا ذهنی خسته و بیمار نداشته باشیم.

وی افزود: خواندن قرآن روزی را زیاد می‌کند و باعث گشاد‌ه‌رویی می‌شود و با توجه به قرآن، در همه کارها گشایش ایجاد می‌شود؛ بنابراین بانوان باید سعی کنند تا با انس با قرآن، زندگی خود را بیمه کنند.

استاد حوزه علمیه دامغان با اشاره به آیات سوره «نسا» بیان کرد: حجاب نگین گرانبهایی است که باید از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم؛ چه زنان و چه مردان باید این امر را رعایت و خود را از چشم‌های مسموم دور کنند که سفارش موکد همه معصومین امر به حجاب است.

انتهای پیام/2249/ش‌20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول