اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان:

حجاب دژی برای پاسداری از گوهر عفاف است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: حجاب دژ و قلعه‌ای برای پاسداری از گوهر عفاف و حجاب عامل پاسداری از گوهر ناب عفت است.

حجاب دژی برای پاسداری از گوهر عفاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محمد حسنی در کرسی آزاداندیشی با موضوع تبیین فلسفه حجاب که به همت بسیج دانشگاه پیام نور بیجار در آمفی تئاتر این دانشگاه با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید برگزار شد اظهار داشت: حجاب برای زنان بر خلاف تصور عده‌ای، عامل مصونیت از نگاه‌های ناروا و پیشگیری از تبدیل شخصیت و ارزش وجودی او به کالای قابل‌ مبادله است.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه نسل امروز نسل چرایی‌هاست افزود: اساتید و بزرگان با توجه به هجمه عظیم فرهنگی، برای پاسخ به بسیاری از شبهات جوانان که امیدهای نسل آینده ایران اسلام هستند درباره مقوله حجاب و عفاف با صبر و حوصله و با شفاف‌سازی برکت و اهمیت حجاب در جامعه را بازگو کنند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌حجابی یا بدحجابی در جامعه کنونی ضدارزش‌های اسلامی است  و با رعایت نکردن این مقوله ارزشی مشکلات فراوانی در جامعه حاکم شده و موجب خوشحالی دشمن از رسیدن به اهداف بلند مدت و هدفمندش از این ناحیه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان افزود: رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان، بیشتر مواظبت کنند و اجازه ندهند گوهر عفت آنان لکه‌دار شود.

حسنی تصریح کرد: حجاب موجب شخصیت زن و عاملی برای وقار و متانت او است و عفاف بانوان بانی افتخار، ارزش‌گذاری و احترام زن در جامعه می‌شود به همین دلیل است که اسلام به مقوله حجاب و عفاف برای زنان بسیار تاکید کرده است.

وی ‌به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: روش اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به زن محترمانه، تکریم‌آمیز، مصلحت اندیشانه، عاقلانه و به نفع بشریت است و تاکید اسلام برای حفظ این حریم  ارزشمند برای بانوان مسلمان با دلیل و برهان منطقی بوده تا از هر گونه شبهه‌ای جلوگیری کند.

حسنی در ادامه اضافه کرد: زنان و دختران در جامعه اسلامی با تأسی از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و الگو گرفتن از ایشان از درون خانواده تا درون جامعه و تا مسایل علمی و سیاسی و ارزش‌های اخلاقی و نیز نشان دادن منش‌های بزرگ انقلابی، یکی از قوا و نیروهای ارزشمند برای جامعه کشورمان هستند.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست، تصریح کرد: آقایان نیز باید در این مسئله مد نظر قرار داده شوند چرا که زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و از این رو پوشش مردان نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه چند تن از دانشجویان مخاف و موافق  امر حجاب سخنان و سئوالات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/79015/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول