اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

ایمن‌سازی دام‌های جنوب کرمان علیه تب برفکی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در گاوداری‌های صنعتی بیش از یک‌هزار رأس گاو و گوساله در جنوب کرمان واکسینه شدند.

ایمن‌سازی دام‌های جنوب کرمان علیه تب برفکی

ابراهیم توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری تب برفکی در دام‌ها اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار عفونی و به شدت واگیر است که به لحاظ شدت خسارات سنگین اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده‌های خام دامی دارد، تصریح کرد: کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید، نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن دام است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به اینکه مرحله سوم واکسیناسیون گاوداری‌های صنعتی در جنوب کرمان پایان یافت، خاطر نشان کرد: در این مرحله بیش از یک‌هزار رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

توکلی اذعان داشت: این مرحله از واکسیناسیون با همکاری بخش خصوصی در گاوداری‌های صنعتی جنوب کرمان صورت پذیرفت.

انتهای پیام/80003/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول