اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی:

تولید علم و فناوری در رأس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید علم و فناوری در رأس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور قرار گیرد.

تولید علم و فناوری در رأس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ایران امروز در منطقه و جهان دارای نقش استراتژیک و مهمی است که می‌توان با بهره‌گیری از این نقش با تهدیدها و تحریم‌های فرارو مقابله کرد.

وی با بیان اینکه ایران در معادلات اقتصادی دنیا دارای نقش برجسته‌ای است، گفت: تحریم ایران چالشی بزرگ برای اقتصاد جهان به خصوص انرژی محسوب می‎شود به طوری که تحریم نفت ایران به بازار نفت دنیا لطمه‌ای شدید وارد می‎کند.

جلیل افزود: در حال حاضر ما نه در محاصره شدید اقتصادی بلکه در حال مقاومت هستیم چراکه نقش اقتصادی ایران در معادلات اقتصادی دنیا چنان برجسته است که تحریم‌ها بر آن کارساز نخواهند شد.

* ایران توان تغییر معادلات جهانی را دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران توان تغییر معادلات جهانی را دارد، تصریح کرد: ایران با توان نظامی بالا، موقیعت ژئوپولتیک، همسایگی با کشورهای منطقه و نقش استراتژیک در خلیج فارس و تنگه هرمز می‎تواند معادلات جهانی را مدیریت و تغییر بدهد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی شکل‌گرفته در منطقه، اظهار داشت: صدور ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و پذیرش این ارزش‌ها ازسوی ملت‌های آزادیخواه جهان نشانگر این است که نظام اسلامی ایران از محبوبیت بالایی در بین آن‌ها برخوردار است.

* تولید علم و فناوری در راس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید علم و فناوری در راس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد، اظهار داشت: تولید علم، فناوری، حرفه و کار باید در اولویت‌ و در راس برنامه‌ریزی‌ها باشد.

جلیل، اشتغالزایی برای جوانان را مهمترین راهکار تولید علم و فن‎آوری برشمرد و خاطرنشان کرد: اشتغال نسل‌ها به تولید ملی و خودکفایی می‎انجامد و می‌تواند از این طریق نقش تحریم‌های بین‌المللی را کم‎رنگ کند و به عنوان یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها ایفای نقش کند.

انتهای پیام/68004/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول