اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون در استان اصفهان

113 مورد احیای موفق و زایمان در آمبولانس انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز در استان اصفهان 113 احیای موفق و زایمان در آمبولانس با تلاش تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان انجام شد.

113 مورد احیای موفق و زایمان در آمبولانس انجام شد

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از تعداد 113 فرد احیا شده در سال جاری تاکنون در استان اصفهان 61 درصد از موارد احیا آقایان و 39 درصد خانم‌ها هستند که بیش از 54 درصد آنها به افراد بالای 70 سال اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیشترین احیای موفق در سال جاری تاکنون مربوط به شهرستان‌های اصفهان، شهرضا و خمینی شهر به ترتیب با 61، 12 و 11 احیا بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: واحدهای امدادی اورژانس 115 از ابتدای سال تاکنون در 48 مورد عملیات زایمان، جان مادر و نوزاد را نجات دادند که شهرستان‌های اصفهان خمینی‌شهر و شهرضا به ترتیب با 36، 6 ،3 مورد، بیشترین زایمان موفق را به نام خود ثبت کردند.

وی بیان کرد: آموزش پرسنل فوریت‌های پزشکی، تجهیزات تخصصی واحدهای امدادی 115 و فرآیند امدادخواهی از عمده عوامل تأثیرگذار در موفقیت احیای قلبی ریوی است که در همین راستا از ابتدای سال 91 تاکنون به میزان 5 هزار و 360 نفر ساعت آموزش تخصصی شامل تریاژ (اولویت‌بندی بیماران و مصدومان در صحنه‌ حوادث)، مدیریت پیشرفته‌ راه هوایی، مانیتورینگ قلبی، تروماسیستم و احیای قلبی ریوی برای تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی برگزار شد.

راستین افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی طرح بها (آموزش همگانی احیا) به میزان 56 هزار نفر ساعت ویژه‌ی عموم مردم نیز در راستای تحقق احیای موفق بیماران از ابتدای سال 91 تاکنون بود.

وی با اشاره به اینکه احیای فرد مصدوم یا بیمار باید در صحنه‌ حادثه انجام شود، تاکید کرد: در صورت مواجه با مصدوم دچار کاهش سطح هوشیاری در صورت توان علائم حیاتی وی را کنترل کرده و چنانچه فاقد ضربان قلب و تنفس است، برای انجام ماساژ قلبی او اقدام کنید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: مهم‌ترین عوامل در زنده ماندن فرد دچار ایست قلبی ریوی، تماس سریع با شماره‌ 115، ارائه‌ شرح حال دقیق از مصدوم و آدرس صحیح محل حادثه و حضور فرد راهنما در محل برای راهنمایی پرسنل برای حضور به موقع بر بالین مصدوم است.

وی افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهارت‌های احیای قلبی ریوی می‌توانند با مراجعه‌ به پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به آدرسhttp://ems.mui.ac.ir از فایل‌های صوتی، تصویری و جزوات آموزشی این مرکز استفاده کنند و یا با حضور در دوره‌های آموزشی رایگان مرکز با مهارت‌های مذکور آشنا شوند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول