اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت کرمان عنوان کرد

عدم بازدارندگی قانون فعلی جرائم صنفی / توزیع نامحدود کالاهای اساسی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در آحاد مردم این تصور وجود دارد که نظارت بر بازار وجود ندارد، اما این در حالی است که جرائم در نظر گرفته شده برای متخلفان واحدهای صنفی بازدارنده نیست.

عدم بازدارندگی قانون فعلی جرائم صنفی / توزیع نامحدود کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عابدی‌نژاد در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: کنترل و تنظیم بازار همت همه‌جانبه مسئولان در استان کرمان و فرمانداران در شهرستان‌ها را می‌طلبد.

وی با اعلام اینکه در یک ماه گذشته یک‌هزار و 97 تن مرغ منجمد در استان کرمان توزیع شده است، خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی در استان کرمان در توزیع مرغ منجمد وجود ندارد و درخواست تامین یک ‌هزار تن مرغ منجمد دیگر از تهران داده شده است که به زودی به استان کرمان حمل می‌شود.

عابدی‌نژاد با ارائه گزارشی از وضعیت توزیع برنج وارداتی هندی در استان کرمان گفت: این کالا به وفور در استان ذخیره‌سازی شده که از تخصیص سهمیه 7 هزار و 629 تنی به استان، 6 هزار و 940 تن خریداری شده و مابقی آن در حال خرید است.

وی با بیان اینکه 650 تن دیگر از این برنج در حال بارگیری به استان است گفت: در حال حاضر این برنج با توجه به مقدار ارز مرجع خریداری شده در سطح استان در حال عرضه است.

وی همچنین از تخصیص 393 تن گوشت منجمد قرمز به استان خبر داد و افزود: 33 تن از این گوشت به دانشگاه‌ها اختصاص داده شده و مابقی آن نیز در سطح استان به ویژه در نمایشگاه‌های بهاره در حال عرضه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 غرفه در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سطح استان ایجاد شده است گفت:‌ تامین تمام کالاهای اساسی به ویژه مایحتاج عمومی مردم در این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی نبود صنایع غذایی در استان را یکی از دلایل عدم عرضه مستقیم مواد غذایی در نمایشگاه عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر کارخانه روغن نباتی استان کرمان در حال عرضه مستقیم روغن نباتی در انواع مختلف در نمایشگاه است.

عابدی‌نژاد با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان از اول شهریور ماه جاری سه مرتبه مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: در این سه مرتبه بازرسی از واحدهای تولیدی، اصناف خرده و عمده فروش و نانوایی‌ها انجام شده است.

وی از تشکیل 493 پرونده تخلف در بازدید از یک‌هزار و 401 واحد صنفی به ارزش یک ‌میلیارد و 539 میلیون ریال در مرتبه اول بازرسی خبر داد و افزود: ‌در مرتبه دوم از بازرسی به عمل آمده از یک‌هزار و 106 واحد صنفی در شهرستان‌ها توسط معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان 423 پرونده به ارزش یک‌میلیارد و 280 میلیون تومان تشکیل شده است.

عابدی‌نژاد خاطر نشان کرد: همچنین در بازرسی به عمل آمده در مرتبه سوم 456 فقره پرونده تخلف از بررسی یک‌هزار و 252 واحد صنفی به ارزش ریالی یک‌میلیارد و 456 میلیون تومان به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.

وی با بیان اینکه جرائم در نظر گرفته شده از سوی قانونگذار برای متخلفان واحدهای صنفی بازدارنده نیست عنوان کرد:‌ در آحاد مردم این تصور وجود دارد که نظارت بر بازار وجود ندارد، اما این در حالی است که با تمام نظارت‌های انجام شده بازدارندگی لازم در مقابل جرائم صورت گرفته وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید با تغییر سریع قانون جرائمی در راستای بازدارندگی وضع شود گفت: با قانون فعلی پلمپ یک واحد صنفی در صورتی امکانپذیر است که واحد متخلف مثلا در عدم درج قیمت 50 مرتبه در یک‌سال شمسی مرتکب این اقدام شود تا با هر بار جریمه 40 هزار تومانی، ارزش جریمه آن به 2 میلیون تومان برسد.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول