اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 اسفند

کنترل و نظارت بر بازار تشدید می‌شود / بازار زیر ذره‌بین سازمان، صنعت و معدن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز 92، از 15 اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا 25 فروردین سال آینده ادامه دارد.

کنترل و نظارت بر بازار تشدید می‌شود / بازار زیر ذره‌بین سازمان، صنعت و معدن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به همراه افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار این اقلام و خدمات در مراحل تأمین و توزیع از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی کنترل وضعیت بازار، ایجاد فضای مناسب برای تأمین مایحتاج عمومی و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارشات شهروندان و مسافران نوروزی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

عظمایی افزود: بیش از هزار نفر از بازرسان این سازمان، مجامع امور صنفی و ناظران افتخاری در اجرای این طرح حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این طرح از مراکز نگهداری و عرضه کالاها از جمله سردخانه‌ها، انبارها، میدان‌های میوه و تره بار و واحدهای صنفی بویژه واحدهای عرضه کننده محصولات پرمصرف بازرسی می‌شود.

عظمایی افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح نظارتی دستگاه‌هایی همچون استانداری، تعزیرات حکومتی، پایانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، دخانیات، سازمان تاکسیرانی، مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های تحت پوشش با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه کالاهایی مثل پوشاک، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات، مواد پروتئینی، کیف و کفش در بخش کالایی این طرح مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بخش خدماتی طرح شامل نظارت بر شرکت‌های مسافربری، حمل و نقل درون و برون شهری، واحدهای اقامتی و رستوران‌های شهری و بین شهری می‌شود.

عظمایی کسب اطمینان در خصوص نبود کمبود در عرضه کالاها و سهولت تامین مایحتاج عمومی از سوی مردم و برخورد با تخلفات احتمالی را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

وی از شهروندان و مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، صادر نکردن فاکتور، درج نکردن قیمت، اخفای کالا، عرضه خارج از شبکه و غیره مراتب را از طریق سامانه 124 ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت در سراسر استان اعلام کنند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول