اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌مدیره انجمن گلخانه‌داران جنوب کرمان:

صادرات محصولات به بازارهای بین‌المللی را روان می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌مدیره انجمن گلخانه‌داران جنوب کرمان گفت: یکی از نکات اساسی این هیئت‌مدیره روان کردن، صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای بین‌المللی به ویژه روسیه است.

صادرات محصولات به بازارهای بین‌المللی را روان می‌کنیم

محمدعلی کیخا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه و توسعه سیستم گلخانه‌داری در جنوب استان این نیاز احساس شد که باید اتاق بازرگانی فعال و انجمن گلخانه‌داران متشکل از کشاورزان فعال و نمونه منطقه ایجاد شود که اعضای هیئت‌مدیره این انجمن انتخاب شدند.

وی افزود: امیدواریم این انجمن بتواند نسبت به توسعه گلخانه‌ها، صادرات محصولات، ارائه خدمات فنی و تخصصی کشاورزان مؤثر باشد و در این راستا از نظرات کارشناسان و کمیته‌هایی که در آینده در این انجمن تشکیل می‌شود استفاده کنیم، یکی از نکات اساسی این هیئت‌مدیره روان کردن، صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای بین‌المللی به ویژه کشور روسیه است.

کیخا تصریح کرد: از جمله اهداف انجمن ساماندهی صادرکنندگانی که خواستار خرید محصولات منطقه هستند با برنامه‌ریزی مدون برای بالا بردن کیفیت تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل و تعیین قیمت محصولات صادراتی است.

وی تصریح کرد: مشکلات گلخانه‌داران جنوب کرمان پیروی از یک خط و مشی هماهنگ بود که گاها محصولات تولید کنندگان با توجه به هزینه تولید همخوانی ندارد و اکثر گلخانه‌داران متضرر شدند و عده‌ای هم که از دانش تولید برخوردار هستند و تولید بالایی دارند، از سود خوبی برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: باید در منطقه ترتیبی داده شود، کسانی که برای تولیدات گلخانه‌ای زحمت می‌کشند، تولیدات آنها کیفیتی داشته باشد که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را داشته باشد و با محصولات دیگر کشورها رقابت کند، اگر روی بسته‌بندی و تولید محصول خوب کار کنیم، می‌توانیم، موفقیت‌های خوبی داشته باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن گلخانه‌داران جنوب کرمان گفت: در زمستان که تولیدات کشاورزی در اروپا نیست، صادرات خوبی می‌توانیم داشته باشیم، عمده کشت گلخانه‌ای در منطقه انواع خیار است که ارقامی نیز ویژه صادرات هستند، توت‌فرنگی هم از کشت‌های خوب منطقه است و بازارهای خوبی در داخل و خارج دارد.

کیخا اذعان داشت: فلفل دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف و بادمجان هم تولیدات گلخانه‌ای در سطح خوبی هستند، بیشتر تولیدات گلخانه‌ای جنوب به روسیه صادر می‌شود، توت‌فرنگی در ایران در زمستان بازار مصرف خوبی دارد و در این فصل اولویت بازارهای داخلی است، بیشترین صادرات را خیار، فلفل‌دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و بادمجان دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌هایی که دنیا به آن توجه دارد، تولید ارگانیک است، افزود: زمانی که تولید از سلامتی برخوردار است، مرحله بعد تولید ارگانیک است که تولید ارگانیک آموزش‌های بیشتر و گلخانه‌های بزرگ‌‌تری نیاز دارد و اگر برای مبارزه با سموم از زنبورهای بیولوژیک استفاده کنیم، محصول ارگانیک می‌شود.

کیخا اظهار داشت: ما می‌توانیم با کاهش کودهای شیمیایی از کودهای ارگانیک به عنوان جایگزین استفاده کنیم، اگر برای جلوگیری از سمپاشی از زنبورهای بیولوژیک استفاده کنیم، این موفقیت حاصل می‌شود تا محصول ارگانیک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم این است که ما در جنوب پایین‌ترین انرژی را برای گلخانه‌ها مصرف می‌کنیم و فقط در دو ماه از سال لوازم گرمایشی استفاده می‌شود و هزینه انرژی کم است که باید در مناطقی که طبیعت کمک می‌کند، توسعه این صنعت گسترش یابد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن گلخانه‌داران جنوب کرمان گفت: بیشترین اشتغالزایی برای منطقه در ایجاد گلخانه است که هم اقتصادی بوده و هم ترکیب نیروی کار را بالا می‌برد، هر چه بخواهیم، تکنولوژی برای گلخانه‌ها را بالا ببریم، می‌توانیم بذر خوب و غذای خوب استفاده کنیم، اما مراحل کار در گلخانه مانند کاشت، برداشت همه توسط کارگران انجام می‌شود و نیاز به نیروی کار از بین نمی‌رود.

کیخا بیان داشت: افزایش قیمت ارز به نفع بخش کشاورزی شد و بخش کشاورزی سال‌ها تاوان این را می‌داد، طی سال‌های اخیر هم تقاضا برای خرید محصولات زیاد شده و هم کشاورزان تشویق شدند روی کیفیت و کمیت خود کار کنند.

انتهای پیام/2655/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول