اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن اصناف و بازار کنگان خبر داد

برگزاری دوره آموزشی کسب روزی حلال در کنگان

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن اصناف و بازار شهرستان کنگان از برگزاری دوره آموزشی کسب روزی حلال در کنگان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی کسب روزی حلال در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان محمد اسیری ظهر امروز در نشست فعالان مذهبی کنگان اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه که دین مبین اسلام و حضرات معصومین (ع) در ارتباط با آن سفارشات زیادی کرده و از اهمیت و تأثیر آن در سرنوشت جوامع بشری سخن گفته‌اند، تعاون و همکاری در امور خیر و عام‌المنفعه به صورت جمعی است.

وی افزود: انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف فرهنگی با هدف مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی که به صورت مردمی به وجود آمده یکی همین انجمن اصناف و بازار است که به همت اصناف مختلف این شهر در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

مسئول انجمن اصناف و بازار شهرستان کنگان از برگزاری دوره آموزشی کسب روزی حلال در کنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: این انجمن هدف‌های فرهنگی متعددی را دنبال کرده که اهم آنها عبارت از برگزاری دوره کسب روزی حلال، برپایی ایستگاه‌های متعدد صلواتی، همکاری با اداره بازرگانی در توزیع اقلام غذایی به هیئت‌های مذهبی در محرم، تشکیل جلسات ماهانه در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و حضور فعال و ترغیب اصناف در مراسمات مذهبی و ملی است.

مسئول انجمن اسلامی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به عنوان انجمن اسلامی محوری کنگان بیان داشت: انجمن اسلامی کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای کیفیت بخشی به اهداف عالیه خود برنامه‌هایی از جمله حفظ و پاسداری از اصول و آرمان‌های ارزشمند اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی، تلاش در اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، آشنا کردن کارکنان و خانواده آنان با فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت (ع)، ترویج فرهنگ اقامه نماز و نیز امر به معروف و نهی از منکر به همت اداره تبلیغات اسلامی و دستگاه مربوطه اقدامات چشم‌گیری را در شهرستان انجام داده است.

مراد شمس‌الدینی اضافه کرد: از اهم اقدامات این انجمن می‌توان به نصب بنر و پلاکارد در جلوی درب اداره، اقامه نماز جماعت در محل کار، نصب شعائر دینی در تابلوی اعلانات، تقدیر از کارکنان زن نمونه در روز زن، برگزاری زیارت عاشورا در ماه محرم‌الحرام، حضور فعال در برنامه‌های مذهبی و ملی، ارائه گزارش عملکرد در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

نایب رئیس هیئت مذهبی رزمندگان اسلام کنگان نیز اظهار داشت: نظر به تعبیر هیئت‌های مذهبی به عنوان بازوان فعال فرهنگی جامعه این هیئت توانسته است با حمایت‌های اداره تبلیغات اسلامی کنگان و سپاه ناحیه این شهرستان در تمام مراسمات مذهبی شهرستان از جمله عزاداری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) حضور چشم‌گیری داشته باشد.

حیدر ستم‌کش اذعان داشت: از اهم اقدامات انجام شده می‌توان به برگزاری دوره آموزش روخوانی قرآن، برگزاری دو گفتمان دینی با محوریت انقلاب اسلامی با دعوت از مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه ناحیه و روحانیون اعزامی، برپایی جشن انقلاب در محل حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه، برگزاری دوره‌های آموزش مداحی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی متعدد، حضور فعال در گردهمایی‌ها و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با محوریت احکام شرعی اشاره کرد.

فعال مذهبی شهر ساحلی بنک نیز گفت: نظر به تلقی مسجد به عنوان محل اجتماعات مردمی و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعی که نقش موثری در کاهش نابسامانی‌های اجتماعی دارد؛ هیئت امناء مسجد امام حسن مجتبی(ع) توانسته است با حمایت‌های مادی و معنوی اداره تبلیغات اسلامی کنگان و شهرداری این شهر اقدامات موثری را در گسترش و تعمیق باورهای دینی، ملی و مذهبی مردم دنبال کند.

علی هوشیار ادامه داد: از اهم اقدامات فرهنگی این مسجد می‌توان به تجهیز کتابخانه شبستانی مسجد با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شهرداری، برگزاری مراسم ویژه دهه فجر، دعوت از روحانیون بومی و اعزامی در اعیاد و مناسبت‌های مختلف، برگزاری گفتمان‌های دینی، اقامه نماز جماعت، برگزاری محافل انس با قرآن و پاسخگویی به مسائل شرعی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

انتهای پیام/2451/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول