اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان:

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش تویسرکان گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و سو‌ء مصرف مواد مخدر تویسرکان پس از دو روز فعالیت به کار خود پایان داد.

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان به کار خود پایان داد

علی بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: آگاهی از همه‌ عناصر و عواملی که سبب تبدیل هنجار به ناهنجار می‌شود در زندگی فردی و اجتماعی به ویژه در جامعه امروز یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه در راستای آگاهسازی عاملان اصلی در تربیت و تعلیم نسل دانش‌پژوهی و دانش‌آموز کارگاه پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در تویسرکان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان مدت فعالیت این کارگاه را دو روز اعلام کرد و افزود: این کارگاه با حضور و آموزش چهار کارشناسان مجرب در حوزه‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی و فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر با هدف آگاه‌سازی و شناخت راهکار‌های درست راهبردی برای مدیریت نحوه ارتباط و درست با جامعه هدف در آموزش و پرورش تویسرکان برای مدیران، مشاوران، مربیان پرورشی، سرگروه‌های آموزشی و مربیان ورزش اجرایی شد.

بیات مؤلفه‌های اصلی تعلیمی در این کلاس‌ها را ارتباط اثرگذار، عوامل محافظ و خطر پیشگیری اولیه از اعتیاد عنوان و تصریح کرد: این برنامه به منظور ارتقای سطح داشته‌های علمی فعالان عرصه تعلیم و تربیت در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در تویسرکان انجام گرفت.

وی تأکید کرد: ارتقای آگاهی و آشنایی اقشار مختلف مردم با کارکرد شیوه‌های درست نسبت به این پدیده شوم در کاهش نرخ ضریب ناهنجاری‌ها و بزه در پیکره اجتماع ساز و کاری تأثیرگذار و مهم است.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان دانش‌آموزان را امانت سپرده شده به آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: ارائه آموزش‌ها بر مبنای آموزه‌های دینی و پیاده‌سازی سبک سیره زندگی اهل بیت (ع) در قالب‌های متفاوت نسل جوان را از آسیب‌ها محافظت خواهد کرد.

وی پیوند ارزش‌های دینی با علوم نوین باید به عنوان امری ویژه با نگاهی درست و کارشناسانه باشد، تصریح کرد: در صورتی که معنویات در نهان انسان به صورت درست و روانکاوی شده با آگاهی نهادینه شود این مهم در هر شرایطی نجات‌بخش و راهنمایی روشنگر در جلوگیری از انحراف انسان می‌شود.

بیات با تأکید بر اینکه خانواده نقش نخست و اصلی به ثمر نشستن و موفقیت یک نسل را دارد، اذعان داشت: مدرسه در تأثیرگذاری و هدایت دانش‌آموزان در رده دوم به عنوان خانه دوم به زندگی فردی و اجتماعی نوجوان و جوان جهت می‌دهد و آینده آن را تضمین می‌کند.

وی متذکر شد: در صورتی این دو عنصر بنیادی در ایفای نقش خود در تربیت و تعلیم مدیران آینده هر کشوری کوچک‌ترین تعللی را داشته باشند خسارتی جبران‌ناپذیر به دنبال خواهد داشت پس می‌طلبد خانواده و مدرسه کارشناسی شده و با بصیرت وارد عمل شوند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان افزود: حرکت با تفکر و تدبر هم‌راستا با اعمال برنامه عقلایی و عالمانه با پشتوانه احکام الهی مانع از وقوع جرم و نشر آن به سطح اجتماع می‌شود.

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر با حضور کارشناسان روانشناس و جامعه‌شناس و فرمانده نیروی انتظامی برای مدیران، مربیان پرورشی، مربیان ورزشی و... به مدت دو روز در آموزش و پرورش تویسرکان برگزار و امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89010/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول