اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 اسفند و با اولویت دام‌های عشایری صورت می‌گیرد

آغاز طرح واکسیناسیون آبله و شاربن در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: طرح واکسیناسیون دام‌های این شهرستان علیه بیماری‌های آبله و شاربن از 15 اسفند و با اولویت دام‌های عشایری آغاز می‌شود.

آغاز طرح واکسیناسیون آبله و شاربن در گچساران

حمید رضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان در راستای خدمات‌رسانی به مردم و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، برنامه‌‌ریزی مطلوبی در طول سال دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران واکسیناسیون دام و نظارت بر عرضه مواد خام پروتئینی و لبنی و بازدید از اماکن عرضه مواد غذایی را از جمله فعالیت‌های این شبکه در راستای مبارزه با شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام عنوان کرد.

اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق عشایری و روستایی

گوهرگانی با اشاره به لزوم همکاری مردم با کارشناسان شبکه دامپزشکی خاطرنشان کرد: همکاری دامداران روستایی و عشایری نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف دامپزشکی دارد.

وی گفت: مسمومیت ناشی از تغذیه با علوفه سمی، افزایش حساسیت آلودگی‌های انگلی در بین دام‌ها و افزایش بیماری‌های ویروسی از مهم‌ترین مشکلات دام‌ها است. بیماری تب برفکی، شاربن و هاری به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن در این گونه دام‌ها شیوع پیدا می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: علوفه مرغوب، کاهش تعداد دام، جلوگیری از ورود دام‌ها به مناطق کم علوفه، مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی بدن دام و واکسیناسیون از جمله راه‌های حل این مشکلات است.

گوهرگانی با اشاره به این‌که طرح واکسیناسیون دام‌ها از 15 اسفند در گچساران اجرایی می‌شود، از دامداران خواست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی اولویت واکسیناسیون دام‌های این شهرستان علیه بیماری‌‌های آبله و شاربن را دام‌های عشایری عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران افزود: اکیپ‌های کارشناسان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی گچساران به منظور واکسیناسیون دام‌های عشایر و روستائیان به مناطق عشایری و روستایی اعزام می‌شوند.

گوهرگانی بیان داشت: در سال گذشته افزون بر 300 هزار دام علیه بیماری آبله و شاربن واکسینه شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/82001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول