اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش عباس‌آباد:

جشنواره جابرابن حیان زمینه‌ساز ورود دانش‌آموزان به اختراعات است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد گفت: مشارکت صددرصدی مدارس در طرح مهارت‌های دانش‌آموزی با عنوان جشنواره جابرابن حیان بیانگر پویایی نظام تعلیم و تربیت است.

جشنواره جابرابن حیان زمینه‌ساز ورود دانش‌آموزان به اختراعات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از عباس‌آباد، صادقعلی درویش صبح امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان جشنواره جابرابن حیان این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت دوره ابتدایی در شکل‌گیری شخصیت افراد، یقیناً دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره جابرابن حیان، جشنواره‌های نوجوان و جوان خوارزمی را نیز تجربه خواهند کرد.

درویش با بیان اینکه نهادینه کردن تحقیق، پژوهش و تقویت حس کنجکاوی از موارد مهم و مؤکد در سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: جشنواره جابر زمینه‌ساز ورود دانش آموزان به عرصه ابتکارات و اختراعات است.

وی گفت: شور و شعور علمی جامعه ایرانی پس از شهادت شهدای عرصه علمی مضاعف شده است و این نشان تداوم راه شهدا است.

مدیر آموزش و پرورش عباس آباد تصریح کرد: در دومین نمایشگاه جابرابن‌حیان بیش از 2 هزار دانش‌آموز با هم به رقابت پرداختند و نمایشگاه جابرابن حیان در تمام مدارس این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند، تصریح کرد: دانش‌آموز امیرحسین خانجانی از دبستان امام حسین(ع) به مرحله کشوری راه یافت.

درویش خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در اینگونه نمایشگاه‌ها باعث شکوفایی استعدادهای آنان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

به گزارش فارس، در دومین نمایشگاه دست‌ساخته‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانش‌آموزان دختر و پسر، جشنواره جابرابن حیان از 36 مدرسه ابتدایی عباس‌آباد، 200 اثر به نمایش درآمد و مدارس این شهرستان امسال به طور 100 درصد در طرح جابرابن حیان حضور فعال داشته و تمامی دانش‌آموزان طرح‌های مختلف علمی و پژوهشی خود را در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/2296/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول