اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

یک سر سوزن از آنچه معلمان می‌خواهند کوتاه نمی‌آییم

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی زیباترین جلوه انسانی است، بنابراین یک سر سوزن از آنچه معلمان می‌خواهند کوتاه نمی‌آییم.

یک سر سوزن از آنچه معلمان می‌خواهند کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز در اجتماع فرهنگیان نیشابور، فیروزه، سرولایت، میان‌جلگه و زبرخان در همایش حیات طیبه در سالن رفانیر نیشابور، اظهار داشت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش ریشه بسیاری از تحولات در کشور است.

وی افزود: تحول بنیادین می‌تواند جامعه را با تمام وجود تحت تاثیر قرار دهد و این یک واقعیت انکارناپذیر است.

وزیر آموزش و پرورش در تبیین عصاره و چکیده طرح تحول بنیادین و دورنمای آن، توضیح داد: 3-3-6 یک ظرف است و قرار است که اتفاقات دیگری بیفتد، اساس نیست بلکه ابزار است؛ روش مذکور قسمتی از زیر‌ساخت‌های تحول بنیادین نه خود تحول بنیادین است.

حاجی‌بابایی گفت: این سند همان قانون است و هر کاری که بر مبنای آن انجام می‌شود قانونی است و نباید زیر سؤال برود و البته مقوله نظارت بحث دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه ما به آموزش و پرورش این است که وقتی به مقوله‌های گوناگون در آن نگاه می‌کنیم، تغییر بنیادین در نگاه ایجاد کنیم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه، نخستین وزارتخانه‌ای در کشور است که دارای نقشه راه و نقشه جامع است که به تصویب رسید و قانون شد. در حال حاضر نقشه راه وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تهیه است.

عضو هیئت دولت دهم گزارش‌کار داد: در مقطع دولت دهم مشکلات 60 هزار نفر نیروی شرکتی آموزش و پرورش حل شد، البته مشکل نیروهای کار معین در حال حل شدن است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 33 هزار نفر دفتردار به معاون اجرایی تبدیل شدند و به آنها حق معاونت داده شد، اضافه کرد: 40 هزار نفر دفتردار کم داشتیم و هیچ مجوزی هم برای استخدام دفتردار نداشتیم و البته امروز ایجاد انگیزه شد و الآن بیش از 70 هزار نفر دفتردار داریم.

وی با بیان اینکه امروز در کشور معلمی که بگوید وضع من معلوم نیست، نداریم، افزود: حدود 40 زخم عمیق در وزارتخانه وجود داشت که دیگر خبری از آنها نیست.

حاجی‌بابایی با اشاره به پذیرش 20 هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، گفت: این افراد از ابتدا معلم محسوب می‌شوند و از ترم پنجم می‌توانند هم درس بخوانند و هم درس بدهند.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول