اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آموزش آکادمیک ورزشی برای 6 میلیون دانش‌آموز کلاس پنجمی

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 6 میلیون دانش‌آموز کلاس پنجمی آموزش آکادمیک ورزشی را فرا می‌گیرند.

آموزش آکادمیک ورزشی برای 6 میلیون دانش‌آموز کلاس پنجمی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کیومرث هاشمی ظهر امروز در جشنواره نوجوان سالم در بوشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث تربیت بدنی، وزارت آموزش و پرورش اقدام به جذب 15هزار معلم تربیت بدنی کرده که سهم استان بوشهر از این تعداد 200 نفر است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دقیق وزارت آموزش و پرورش در بخش تربیت بدنی و تخصصی کردن آن باعث شده امروز ورزش به عنوان یک مطالبه در بدنه آموزش و پرورش تبدیل شود.

هاشمی اضافه کرد: دانش‌آموزان فعالیت‌های بدنی را دوست دارند و این وظیفه ما است که به این مطالبه فرزندانمان برای داشتن نسلی سالم و بانشاط پاسخ دهیم.

وی یادآور شد: پرداختن به رشته‌های پایه در آموزش و پرورش باعث می‌شود در آینده در بسیاری از رشته‌هایی که تا به امروز در آنها مدال‌هایی در سطح جهان کسب نکرده‌ایم مطرح شویم.

هاشمی اظهار کرد: تنها راه حفظ 12.5 میلیون دانش‌آموز از آسیب‌های اجتماعی، جذب آنها به فعالیت‌های سالم ورزشی است که در این راستا برنامه‌های آموزش و پرورش به گونه‌ای ساماندهی شده که سلامت نسل جوان تضمین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: 45 درصد سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر در دو دولت نهم و دهم ساخته شده است.

خلیل رضایی افزود: تشکیل معاونت تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش بیانگر میزان توجه این وزارتخانه به بحث ورزش دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسعه اماکن ورزشی است.

رضایی در ارتباط با جشنواره نوجوان سالم نیز گفت: طی چند ماه گذشته 20 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان و چهار هزار و 500 همکار فرهنگی در قالب 460 کارگاه آموزشی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: برگزاری این چنین جشنواره‌هایی باعث افزایش بصیرت در مقابل آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: جشنواره نوجوان سالم در راستای به وجود آوردن جامعه‌ای سالم و با نشاط و آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

عبدالرحیم موجی افزود: این جشنواره در چهار موضوع اعتیاد، پرهیز از خشونت، شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در قالب فیلم، عکس، مقاله و انیمیشن ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه در استان بوشهر برگزار شد.

وی یادآور شد: در همین راستا 120 نفر از دانش‌آموزان در این جشنواره شرکت کردند که بعد از داوری آثار رسیده 35 نفر به عنوان نفرات برتر استان شناخته و راهی مسابقات کشوری جشنواره نوجوان سالم شدند.

موجی افزود: همچنین 40 نفر از دانش‌آموزان استان نیز که در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله بسکتبال، دو و میدانی و آمادگی جسمانی که موفق به کسب 18مدال نقره و سه مدال برنز و همچنین کسب جام اخلاق توسط تیم آمادگی جسمانی دختران شده بودند، نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/66006/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول