اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

هدف استفاده از پساب تعادل بخشی به آبخوان دشت قزوین است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: مهم‌ترین هدف در اجرای طرح استفاده از پساب تعادل بخشی آبخوان دشت قزوین است.

هدف استفاده از پساب تعادل بخشی به آبخوان دشت قزوین است

کیومرث دانشجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به طرح استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهرستان البرز اظهار داشت: پساب به نوعی تولید آب جدید محسوب می‌شود که این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای استفاده صحیح از آن برای مصارف مختلف است.

وی افزود: ابعاد مختلفی برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، برطرف کردن نیازهای صنایع کم آب‌بر، تأمین کردن آب مورد نیاز گلخانه‌ها و مصارف مشابه در برخی از مناطقی که با مشکل کم آبی روبرو هستند، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین عنوان کرد: این طرح در کارگروه مطرح شده و در حال بررسی است که در صورت نهایی شدن در سال آینده سرمایه‌گذاری‌های لازم برای اجرای طرح صورت خواهد گرفت.

دانشجو اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به حوزه‌های مختلف مورد مصرف بستگی دارد ولی در بخش‌هایی که مربوط به دولت است و شامل حوزه‌های جمع‌آوری، مخازن اولیه، پمپاژهای اولیه و توزیع آب اولیه است، اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

وی به مدت‌ زمان اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح مستمر بوده و تحقق آن برای افق 1415 پیش‌بینی شده است که با توجه به میزان تولید پساب خروجی و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طول 10 سال آینده این طرح اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص ضرورت تأمین آب مورد نیاز در مناطق کم‌آب اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو در هر منطقه‌ای که با مشکلات کم‌آبی و افت سطح سفره آب زیرزمینی مواجه است، طرح‌های لازم برای جبران این کسری‌ها باید در اولویت کار قرار گیرد و با تعریف طرح جدیدی برای تصفیه پساب آب مورد نیاز را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: تمام نیازهایی که در بحث پساب وجود دارد به نوعی در راستای تقویت آبخوان و سفره‌های آب زیرزمینی که در سطح استان قزوین وجود دارد، است.

دانشجو ادامه داد: در حال حاضر نیز پسابی که تولید می‌شود دوباره به سفره آب زیرزمینی بر می‌گردد، البته ممکن است این برگشت پساب به سفره‌های آب زیرزمینی غیر متعارف و غیر استاندارد باشد اما همین پساب تولیدی دوباره به دشت بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: بنابراین اجرای این طرح موجب می‌شود آبی که از سفره‌های زیرزمینی بیرون کشیده و تبدیل به پساب می‌کنیم به جای اینکه به صورت غیر متعارف باز شود با برنامه‌ریزی‌های صحیح و با استفاده از سیستم مدرن دوباره مورد مصرف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/77001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول