اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از دو نشست اداری در کهگیلویه و بویراحمد

از تهدید مدیر بانکی توسط بدهکار دانه ‌درشت تا خاطره دوره کودکی استاندار

خبرگزاری فارس: پول‌هایی که به اسم اشتغال صرف ساخت ویلا شدند، تهدید مدیر یک بانک از سوی یک دانه‌درشت بدهکار، تعریف خاطره‌ای از دوران کودکی استاندار و اظهار نظر جالب او در مورد رفتار مدیران و ارباب‌رجوع‌ها از حواشی نشست امروز بود.

از تهدید مدیر بانکی توسط بدهکار دانه ‌درشت تا خاطره دوره کودکی استاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شوند که اگر چه در متن نیستند ولی حاوی نکات قابل توجهی هستند.

دو نشست امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیته مستندسازی اموال دولتی در کهگیلویه و بویراحمد نیز حواشی خاص خود را داشته‌اند.

پول‌هایی که به اسم اشتغال صرف ساخت ویلا شدند، حساسیت استاندار در مورد طرح‌هایی که متقاضی زن دارند، تهدید مدیر یک بانک از سوی یک دانه‌درشت بدهکار در صورت پیگیری معوقات آن، صحبت‌های متفاوت استاندار در مورد رسانه‌ها، تعریف یک خاطره از سوی استاندار و اظهار نظر جالب او در مورد رفتار مدیران و ارباب‌رجوع‌ از مهم‌ترین حواشی این دو نشست در عصر امروز بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در مورد عدم نیاز به فضاهای اداری سخن می‌گفت، افزود: من خودم که برای یک کار اداری به یک مدیر مراجعه می‌کنم هیچ وقت روی صندلی‌ها و مبل‌‌های اتاق مدیر و کارمندان نمی‌نشینم زیرا اگر ارباب‌رجوع روی صندلی نشست مدیر تا بخواهد از او بپرسد که کارش چیست ساعت‌ها طول می‌کشد ولی اگر سرپا بایستیم زودتر کارمان انجام می‌شود.

صابری با بیان این موضوع ادامه داد: به همین خاطر نمی‌خواهد به فکر فضاهای اداری آن‌ چنانی برای چیدن صندلی و مبل باشید بلکه بیشتر به فکر انجام درست کارهای مردم باشید.

* هزینه ‌کردن برای وصول معوقات بانکی نیاز به مجوز از تهران ندارد/دانه‌درشت‌ها مدیران بانکی را تهدید می‌کنند

 وقتی در نشست مبارزه مفاسد اقتصادی موضوع هزینه ‌کردن بانک‌ها و اجاره یک محل مشترک در نزدیکی اداره ثبت و اسناد برای سرعت بخشیدن به انجام کارهای پیگیری وصول مطالبات مطرح شد، موسوی مدیر بانک مسکن این استان گفت که مجوز این هزینه ‌کردن‌ها را ندارم و باید نامه‌نگاری کنم ولی این اظهار نظر موسوی با مخالفت سایر مدیران بانکی و استاندار روبرو شد که گفتند بانک‌ها که هم‌اینک برای وصول طلب خود هزینه‌هایی متقبل می‌شوند و مگر برای این مجوز از تهران اجازه گرفتند که برای اجاره مشترک یک اتاق ویژه انجام امورات مربوط به ثبت و سایر موارد لازم در روند پیگیری پرونده‌ها بخواهند مجوز از مرکز بگیرند؟

مدیر بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه متأسفانه ما از سوی برخی دانه‌درشت‌های بدهکار حتی به مرگ هم تهدید می‌شویم، گفت: ضعف بانک‌ها را هم مثل هر مجموعه‌ دیگری می‌پذیرم ولی با همه وجود به دنبال وصول مطالبات به ویژه از بدهکاران کلان و میلیاردی هستیم ولی برخی از این افراد با قلدری محض می‌گویند که قسط نمی‌دهیم و این‌ها که مصداق مفسده اقتصادی هستند باید در اولویت پیگیری و برخورد باشند.

مقدم افزود: با هزینه ‌کردن در مورد اجاره یک محل در نزدیکی اداره ثبت برای سرعت بخشیدن به روند پیگیری پرونده‌های مفاسد اقتصادی در بعد معوقات بانکی مشکلی نداریم و این کار را انجام می‌دهیم.

وقتی مقدم، مدیرعامل شعب بانک ملی از تهدید به قتل خود خبر داد، استاندار با بیان اینکه شما مدیران در راه احقاق حق از مرگ هم نترسید به شوخی به مقدم گفت: شما نترسید چرا که مرگ در راه خدمت به کشور و مردم مرگ عادی نیست.

* ریزترین و سیاه‌ترین عکس‌های نشریات متعلق به استاندار است/مدیران از حق خود در شکایت از مطبوعات بگذرند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به گلایه یکی از مدیران در مورد القاء این موضوع از سوی رسانه‌ها که مقصر اصلی عدم وصول معوقات بدهکاران، بانک‌ها هستند، گفت:‌ شما به ایرادات روزنامه‌ای (نشریات) کاری نداشته باشید و بدون دلگیری به وظایف خود عمل کنید بالاخره روزنامه هم روزنامه است و دنبال تیراژ و پول است.

وی با بیان اینکه ریزترین و سیاه‌ترین عکس‌های مطبوعات این استان متعلق به استاندار است ولی یک مدیر شهرستان یک صفحه کامل یک روزنامه را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: علت این موضوع آنگونه که خود روزنامه‌نگاران گفتند این است که من پول نمی‌دهم.

صابری همچنین در حاشیه این نشست خطاب به مدیران گفت: اگر چه این حق شما است که برای مطلبی خلاف واقع در یک نشریه شاکی شوید ولی من به شما توصیه می‌کنم که مثل من از حق خود بگذرید زیرا در نهایت دادگاه مطبوعات می‌گویند حاج‌آقا شما رضایت بدهید و معمولا حکم این شکایت‌ها تبرئه خبرنگاران است.

*تعریف خاطره‌ای از دوران کودکی استاندار

از دیگر حواشی نشست کمیته مستندسازی اموال غیرمنقول دولتی وقتی بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با لحن شوخی همراه جدیت تصریح کرد: نصف کشور مال جهاد کشاورزی است ولی این‌ها همچنان می‌گویند ما جا نداریم و می‌خواهیم ساخت و ساز کنیم.

تعریف خاطره‌ای از دوران کودکی استاندار بعد از اظهار نظر مدیر بانک ملی در مورد قلدری‌های برخی بدهکاران بانکی از دیگر حواشی این نشست بود.

صابری تعریف کرد که آرزویش در دوران کودکی برای کتک زدن پسر قلدر محله با همکاری رفقا و زرنگی خودم محقق شد ولی چند روز بعد وی چنان یقه من را گرفت که هنوز احساس درد می‌کنم، وی تحقیرانه به من گفت: حالا چه بلایی سرت بیاورم و من گفتم بالاخره آرزوی من کتک زدن شما بود و به آن رسیدم حالا شما هر چه می‌خواهید بکنید و او نیز با یک هل ساده من را چند متر به عقب پرت کرد ولی بعد از این اتفاق با هم رفیق صمیمی شدیم.

 از دیگر حواشی این نشست اشاره استاندار به صرف پول‌های اشتغال برای ساختن ویلا بود و وی با ذکر این سؤال که آیا در چنین موردی نباید بانک‌ها پیگیری کنند، گفت: 18 سال است یک تسهیلات معوقه است ولی پیگیری خاصی نشده که باید این روند تسریع شود.

-----------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

------------------------------

انتهای پیام/82005/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول