اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از دو نشست مبارزه با مفاسد؛ یکی اقتصادی و دیگری مواد مخدر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مقابله با مفسدان دانه‌درشت اراده می‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقابله با مفسدان دانه ‌درشت اراده می‌خواهد که فقط کافی است این اراده در مدیران به ویژه خود بانک‌ها حاصل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مقابله با مفسدان دانه‌درشت اراده می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی در میان اعضا رد و بدل می‌شود که اگر چه در متن نیستند ولی حاوی نکات جالب توجهی هستند.

نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد از این قاعده مستثنی نبود و حواشی خاص خود را داشت.

در این نشست سه نفر از افرادی که 20 سال در دام اعتیاد بودند و موفق به ترک اعتیاد خود شدند حاضر بودند و گفتند، آمده‌اند تا به معتادان کمک کنند که از این بلای جانسوز رهایی یابند.

وقتی یکی از این جوانان ترک کرده شروع به صحبت کرد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شوخی به وی گفت: با این قیافه و این انرژی در صحبت کردن نمی‌شود باور کرد که روزی معتاد بوده باشید.

غیبت سازمان بهزیستی در این نشست با گلایه‌ها و کنایه‌هایی از سوی استاندار و فرماندهی انتظامی مواجه شد که گفتند وقتی متولی اصلی نیست ما هر چه هم حرف بزنیم و مصوب کنیم تا جلسه بعدی یادمان می‌رود و نتیجه‌ای نمی‌گیریم.(البته، اتابک رئیس سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در اواسط نشست به جمع اعضا این شورا پیوست و با شوخی‌های همراه با جدیت استاندار مواجه شد).

عدم حضور دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و آموزش و پرورش در کنار تأخیر بیش از نیم ساعته مدیرکل بهزیستی این استان از دیگر حواشی نشست شورای مبارزه با مواد مخدر بود.

وقتی نماینده فرماندهی انتظامی گزارشی از لیست حضور مدیران در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را خواند، استاندار گفت: این لیست تنها مربوط به حضور غیاب استاندار و فرمانداران است و آن‌ چیزی که قرائت شده نیست که سردار عادلی پاسخ داد این آمار را آنالیز می‌کنیم و تحویل می‌دهیم و این آمار طی نامه‌ای به همه مدیران ارسال شده زیرا آن‌ها حق‌الجلسه می‌گیرند.

صابری در حاشیه این نشست گفت: نباید تعارف کنیم بالاخره ما از میزان 11 جلسه‌ای که باید برگزار می‌کردیم در این حوزه تنها 6 جلسه برگزار کردیم.

وقتی معاون صدای شبکه دنا آماری را از اقدامات فرهنگی این شبکه قرائت کرد، استاندار به او گفت که انتشار اخبار را در این آمار نیاورید زیرا تا خبرسازان خبری تولید نکنند خبری هم منتشر نمی‌شود پس برنامه‌های تولیدی را اشاره کنید.

دبیقی گفت: تنها سازمان بهزیستی آن هم یک هفته قبل از این نشست برای کارهای فرهنگی مرتبط با مواد مخدر به این شبکه مراجعه کرده و گرنه هیچ دستگاه دیگری مراجعه نکرده است.

در حاشیه این نشست، معاون صدای شبکه دنا با اشاره به برخی مقامت‌ها و درگیری‌های فیزیکی با عوامل تصویربردار در نقاط آلوده این استان به لحاظ مواد مخدر از استاندار برای پخش تصاویر مناطق آلوده و معتادین از سیمای این استان اجازه خواست که استاندار اجازه داد با تصاویر شطرنجی پخش شوند.

سردار عادلی در این نشست تعداد معتادان کارتن خواب در کهگیلویه و بویراحمد را کمتر از انگشتان یک دست خواند.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، 70 درصد سارقین را افراد معتاد خواند.

اشاره عضو انجمن معتادان ناشناس به برگزار نشدن جلسات ترک اعتیاد بانوان به لحاظ فرهنگ حاکم در این استان نیز از دیگر حواشی این نشست بود.

از دیگر حواشی این نشست، اشاره سردار عادلی به نداشتن حتی یک آلونک برای ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که استاندار خواستار اختصاص فضاهای اداری مازاد به این ستاد و عدم ساخت ساختمان جدید شد که سردار عادلی هم گفت: اگر ساختمانی باشد که ما دنبال ساختمان جدید نیستیم.

صابری از سردار عادلی پرسید که تعداد کارمندان ستاد مبارزه با مواد مخدر چند نفر است که وی پاسخ داد، هفت نفر و استاندار هم گفت: خدا برکت دهد، حتی بیشتر از کارمندان فرمانداری لنده و ادارات تابعه، امیدوارم کارآیی نیز به همین اندازه بالا باشد.

به گزارش فارس بلافاصله بعد از اتمام این نشست، جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز برگزار شد که این نشست نیز حواشی خاص خود را داشت.

در ابتدای این نشست، استاندار در تذکری مهربانانه از خبرنگاران و همچنین اداراتی که این خبر را در سایت‌های خود قرار می‌دهند خواست تا با درک حساسیت این‌گونه جلسات، مطالب را عینا" همان‌گونه که هست منتشر کنند و بدانند که ما می‌توانیم در این‌گونه جلسات خبرنگاری دعوت نکنیم ولی با نهایت اعتماد از آن‌ها برای پوشش اخبار دعوت می‌کنیم که امید است این اعتماد و احترام همیشه حفظ شود.

صابری در حاشیه این نشست از مدیران بانک‌ها خواست برای سرعت بخشیدن به روند وصول معوقات، در این چند ماه از تفویض اختیار به معاونین و کارمندان خود خودداری کنند و شخصا به این موارد بپردازند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تأیید بانک‌ها در مورد عدم اقساط معوق برخی بدهکاران بانکی گفت: نباید مهر بانک‌ها در هر کشویی باشد که تأیید شود فلان کس معوقات ندارد و بیاید تسهیلات بگیرد و باز هم بازنگرداند.

شوخی مدیر شعب بانک ملی به استاندار که گفته بود، جناب استاندار زندان‌ها دیگر جای بدهکاران مالی را ندارند که ما خیلی سخت بگیریم و استاندار نیز گفت اتفاقا" زندان رفتن بدهکاران باید آخرین حربه باشد، از دیگر حواشی این نشست بود.

صابری در حاشیه این نشست با درخواست از مدیران برای ایستادگی در مقابل مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: در همین بحث جمع کردن شن و ماسه‌ها در ساحل رودخانه بشار، هیچ کدام از مدیران باورش نمی‌آمد و هنوز هم باور نمی‌کنند که این کار شدنی است ولی من می‌گویم در برخورد با دانه درشت‌ها و وصول معوقات بانکی نیز شدنی است فقط کافی است این اراده در مدیران به ویژه خود بانک‌ها حاصل شود.

-----------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

-----------------------------

انتهای پیام/82005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول