اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان

رازینی: وکیل باید در هر شرایطی مدافع عدالت باشد

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه گفت: وکیل باید مدافع عدالت باشد چراکه در هر شرایطی که قرار گیرد وظیفه او کمک به موکل در رسیدن به حق خودش است.

رازینی: وکیل باید در هر شرایطی مدافع عدالت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علی رازینی در همایش وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان به مناسبت هفته وکیل مدافع اظهار داشت: وکیل و قاضی باید هر دو در مسیر اجرای عدالت گام بردارند اگرچه هر دو به دنبال اجرای عدالت هستند اما در نوع اجرا با هم متفاوتند.

وی افزود: بسیاری از وکلا ابتدا قبل از قبول پرونده مطالعه‌ای می‌کنند و اگر بدانند که شخص موکل ذینفع نیست پرونده را قبول نمی‌کنند و این انصاف کاری نیست چراکه وکیل در هر شرایطی باید کارش را به درستی انجام دهد.

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه با تأکید بر این‌که وکیل باید مدافع عدالت باشد،‌عنوان کرد: وکیل در هر شرایطی که قرار گیرد وظیفه او کمک به موکل در رسیدن به حق خودش است.

وی با اشاره به این‌که وجود وکالت یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات قاضی مسائلی را در پرونده کشف می‌کند که حق با شخصی است که نمی‌تواند اثبات کند.

رازینی ادامه داد: در دادرسی ممکن است کار به جایی برسد که قاضی نمی‌تواند کاری انجام دهد چراکه قانون به او اجازه کار نمی‌دهد به همین دلیل به سراغ وکیل می‌رود و از او کمک می‌خواهد تا به موکل در رسیدن به حقش کمک کند.

وی تأکید کرد: در جایی ممکن است فرد آن قدر مظلوم باشد و قاضی هم به این پی می‌برد اما نمی‌تواند و دستش در راهنمایی شخص باز نیست، به همین دلیل وکیل در رسیدن به حقش و اجرای درست عدالت کمک می‌کند.

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه یادآور شد: وکیل نقش بسیار تعیین کننده‌ای در زود به نتیجه رسیدن پرونده‌ها دارد چراکه خود نیز آشنا به قانون و راهکارهای قانونی است و این امر خود نقطه قوتی در پرونده‌ها محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: وکیل به موکل کمک می‌کند تا به حق خودش برسد و به قاضی نیز کمک می‌کند تا در قضاوتش دچار اشتباه نشود.

انتهای پیام/89007/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول