اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان این استان در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران شرکت می‌کنند.

شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مهرداد رئیسی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی اعزام هنرمندان این استان، اظهار داشت: همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران از 16 تا 18 اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا هنرمندان استان باید خود را برای شرکت و حضور در این نمایشگاه و همایش آماده کنند.

رئیسی، معرفی ظرفیت‌‌های صنایع‌دستی استان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را مهم‌ترین هدف از شرکت در این نمایشگاه دانست و گفت: این استان از قطب‌های مهم صنایع‌دستی کشور به شمار می‎رود و امید می‎رود با حضوری فعال و آماده در این نمایشگاه بتوانیم این توانمندی‌ها را به خوبی به نمایش بگذاریم.

این مسئول با بیان اینکه تنها تولیداتی به این نمایشگاه ارسال می‌شوند که جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشند، تصریح کرد: تولیدات نمدی، گلیم، سرمه‌دوزی، البسه محلی، احجام فلزی و سفال سرامیک از جمله تولیدات صنایع دستی این استان هستند که به این نمایشگاه ارسال می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از فعالیت 26 رشته هنری در این استان خبر داد و افزود: گلیم‌بافی، مینیاتورسازی، سرمه‌دوزی، خیاطی لباس مردانه و زنانه بختیاری، طراح نقشه فرش، کیف‌دوزی، معرق‌کاری، قلم‌زنی، سازنده تار، سفالگری و خاتم‌کاری از جمله زمینه‌های فعالیت هنرمندان صنایع دستی استان است.

رئیسی با اشاره به جنبه کاربردی صنایع دستی، اظهار داشت: این صنعت می‌تواند در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اندک توجه از سوی مردم و مسئولان بار دیگر جایگاه خود را در زندگی مردم بازیافته و به عنوان تولید ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که با اتکا به این صنعت می‌توان حجم گسترده‌ای از اقتصاد کشور را اداره کرد و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد، افزود: همچنین با استفاده از جذابیت آثار صنایع‌دستی کشور می‌توان به صادرات فرهنگ غنی و تاریخی کشور به نقاط مختلف جهان دست یافت.

انتهای پیام/68004/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول