اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مضامین قرآنی در یزد

نمایشگاه دومین جشنواره ملی صنایع دستی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی صبح امروز با حضور امام جمعه یزد، استاندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار یزد و جمعی از هنرمندان یزدی و صاحبان آثار از سراسر کشور افتتاح شد.

نمایشگاه دومین جشنواره ملی صنایع دستی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در این نمایشگاه از یک‌هزار و 25 اثر پذیرش شده، 250 اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این آثار از 29 استان کشور و در چهار بخش، هنرهای نگارگری، چوب، فلز و سفال، کاشی و رودوزی مورد داوری هیئت داوران این جشنواره قرار گرفته است.

در بخش نگارگری 51 اثر مورد قضاوت قرار گرفت که هشت اثر برگزیده معرفی شد همچنین در بخش هنرهای چرمی از 71 اثر، 12 اثر برگزیده و انتخاب شد و در بخش هنرهای صنایع دستی کار شده با فلز نیز هفت اثر برگزیده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وجه تمایز نمایشگاه جشنواره امسال با جشنواره برگزار شده در سال گذشته، پذیرش 40 اثر از معلولان کشور بود که 25 اثر مورد قضاوت داوران جشنواره قرار گرفت و برگزیدگان اول تا سوم بخش آثار معلولان و 30 نفر از برگزیدگان برتر جشنواره در مراسمی تقدیر خواهند شد.

صاحبان این آثار بیشتر طیف جوان هستند و میانگین سنی آنها 25 سال است که مورد تشویق و تقدیر امام جمعه استان یزد و استاندار قرار گرفتند.

بیشترین آثار برگزیده این نمایشگاه از استان‌های تهران، اصفهان و اراک بود و استان یزد دارای کمترین آثار برگزیده بود.

به گزارش فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره همچنین اعطای نشان هنری به 12 هنرمند پیشکسوت این عرصه، عصر امروز در تالار فرهنگ اداره کل ارشاد استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول