اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر

نمایشگاه صنایع دستی شوش افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان شوش به مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی شوش افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، معاون فرماندار شوش پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: باید از صنایع دستی حمایت بیشتری شود.

غلامعلی مجدیان با اشاره به فعالیت‌های گسترده انجام شده در این زمینه افزود: در راستای حمایت از صنایع دستی تلاش شده است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای عموم در راستای گسترش این صنایع و تولید مصنوعات گامی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه تولید اشتغال اعتبار کلان نیاز دارد، خاطر نشان کرد: تولید اشتغال نیازمند اعتبار کلان است ولی در بخش صنایع دستی تولید اشتغال اعتبار زیادی نیاز ندارد و به این دلیل باید در راستای افزایش تلاش‌ها در این زمینه گام برداشت.

*بازاریابی صنایع دستی اهمیت دارد

معاون فرماندار شوش اظهار کرد: توجه به تولید و افزایش کیفیت موجود در این بخش یکی از مسائل مهمی است که باید مدنظر مسئولان در این باره باشد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به راه‌کارهای حمایت از تولید کننده در صنایع دستی افزود: در بخش صنایع دستی یکی از مسائل مهم ایجاد بازار هدف برای عرضه محصولات تولید شده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در زمینه صنایع دستی مشکل بسته بندی محصولات است که باید برای ارتقای سطح این بخش نیز برنامه‌ریزی استانی و کارشناسی شده‌ای انجام شود.

*برپایی نمایشگاه دائمی نیاز اصلی است

معاون فرماندار شوش اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی از نیازهای اساسی شهرستان شوش است و باید برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان در این زمینه تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان شوش زیرساخت‌های مناسبی برای تولید صنایع دستی دارد و باید از این تولیدکنندگان و آموزش دیدگان صنایع دستی حمایت بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این نمایشگاه به مدت 10 روز در شوش برپا خواهد بود و در آن صنایع دستی مانند کپوبافی، معرق روی چوب، گلیم بافی و سفال به معرض نمایش گذاشته شده است.

بر این اساس، شهرستان شوش با داشتن یکی از آثار ثبت جهانی شده در فهرست آثار یونسکو در بخش میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی توانمندی‌های زیادی دارد.

انتهای پیام/72006/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول