اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خواستار شد

ارتقای احساس امنیت در شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌شود سطح احساس امنیت در این شهرستان را ارتقا داد.

ارتقای احساس امنیت در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین کلاه در دومین همایش نیروی انتظامی و بسیج که به منظور ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان شیراز و با حضور روسای کلانتری‌ها، فرماندهان نواحی چهارگانه و فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه برقراری امنیت به عنوان مبحثی مهم ثمره تلاش نیروهایی انتظامی و نظامی، بسیج و مشارکت مردم است، اظهار داشت: نتیجه تعامل هدفمند در جامعه افزایش احساس امنیت شهروندان بوده و باید این تعامل و همکاری از این میزان بیشتر باشد.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با بیان اینکه نیروی انتظامی و بسیج از بازوان قدرتمند حاکمیت هستند و آسایش و نظم عمومی جامعه در کنار مشارکت مردمی و دستگاه‌های امنیتی، مدیون این دو نیرو است، افزود: حضور هوشیارانه بسیج و نیروی انتظامی و تعامل بیشتر این دو نیروی توانمند همچنین می‌تواند عامل موثری در رویارویی با جنگ نرم و افراد فرصت‌طلب در این شهرستان باشد.

فرماندار شیراز مقوله امنیت را یکی از سرمایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: زمانی امنیت در جامعه محقق شود، در واقع بهترین پاداش و عیدی به مردم هدیه می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های امنیتی شیراز، تصریح کرد: طرح‌های امنیتی شهرستان شیراز بر اساس مطالبات مردمی و نیازسنجی لازم و با تصویب شورای تامین شهرستان شیراز و نهایی شدن در شورای تامین استان فارس عملیاتی می‌شود که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته و به عنوان نمونه می‌توان به طرح ممنوعیت سلاح سرد از پنجم مهر ماه سال جاری اشاره کرد.

زرین کلاه اضافه کرد: روحیه برادری و صمیمیت در نیروی انتظامی و بسیج حاکم است و امیدواریم در برنامه‌های پیش رو از جمله امنیت و رفاه زائران و مسافران نوروزی به سومین حرم اهل بیت (ع) و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با ارتقای امنیت اجتماعی شاهد جلب رضایت حداکثری مردم باشیم.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با بیان اینکه مردم باید حضور مقتدرانه پلیس را در شهر احساس کنند، بیان داشت: اعتماد مردم به پلیس در ارتقای احساس امنیت نقش بسیار بالایی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هنگامی پلیس 110 در سریع‌ترین زمان ممکن با تماس شهروندان عمل کند، پلیس آگاهی در کشف جرم در کوتاه‌ترین زمان اقدام کند، کلانتری‌ها به شکایات مردم با سرعت و جدیت رسیدگی کنند، راهنمایی و رانندگی در رسیدگی فوری به گره‌های ترافیکی حضور محسوس و فعالی داشته باشد و شرایط وقوع جرم برای مجرمان ناامن شود، می‌توان گفت که احساس امنیت به بالاترین درجه خود رسیده است.

وی اضافه کرد: امنیت در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها در وضعیت مطلوب و بالایی است و این وضعیت نیز در استان فارس به دنبال آن شهرستان شیراز در مقایسه با دیگر استان‌ها حاکم است، اما شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند که در ارتقای وضع موجود تلاش کرده و در تمام زمینه‌ها حرکتی پویا و رو به جلو داشته باشیم.

زرین کلاه ادامه داد: باید با تلاش مضاعف شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که وقوع حتی یک جرم را نیز شاهد نباشیم و برای رسیدن به این اهداف نیازمند برنامه‌ریزی، تلاش، همت دائمی و اتخاذ تدابیر و بهره‌گیری از تمام روش‌ها و تجهیزات نوین است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه در تلاش هستیم احساس امنیت در شیراز به بالاترین حد ممکن برسد، ابراز داشت: امنیت و توسعه تاثیر متقابل دارند به نحوی که هر کجا امنیت بیشتر باشد سرمایه‌گذاری بیشتر است و هر کجا سرمایه‌گذاری بیشتر شود، اشتغال افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول همچنین گفت: با ایجاد اشتغال شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و زمینه بروز جرم می‌شویم و امروز شهرستان شیراز از بهترین شرایط در جذب سرمایه‌گذار و امنیت لازم در بحث سرمایه‌گذاری برخوردار است.

در دومین جلسه تعامل نیروی انتظامی و بسیج شهرستان شیراز فرماندهان حاضر در جلسه آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های امنیتی شورای تامین شهرستان و همچنین ارتقای نظم و امنیت ایام نوروز و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اعلام و در ادامه نظرات خود را در زمینه همکاری‌های مشترک بیان کردند.

انتهای پیام/ 2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول