اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

زیباسازی، نورپردازی، ترمیم و اسکان مسافران در شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی شهرداری زیباسازی، اسکان مسافران، ترمیم و نورپردازی معابر را در دستور کار خود قرار داده است.

زیباسازی، نورپردازی، ترمیم و اسکان مسافران در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در بازدید از کمپ اقامتی زیباشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال پنج کمپ برای مسافران نوروزی آماده شده و کمپ زیباشهر که از سال گذشته وجود داشت تکمیل و نواقص آن برطرف شد.

وی افزود: در این کمپ 160 کانکس برای اقامت مسافران و سه کلبه برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده و ظرفیت  نصب یک‌هزار چادر مسافرتی نیز در آن وجود دارد.

پاک‌فطرت ادامه داد: برای تامین مایحتاج مسافران و به ویژه صبحانه که پیش از شروع گردش روزانه به سمت شیراز ضروری است و همچنین ارائه سوغات محلی فارس، غرفه‌هایی در این کمپ‌ها استقرار می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات سال گذشته 24 سرویس بهداشتی و 12 حمام سیار آماده و کلانتری اجرایی در کمپ مستقر شد.

* نصب چادر هدایت شده می‌شود

شهردار شیراز در ادامه این بازدید ابراز داشت: برای اینکه برخی پارک‌ها در ایام نوروز برای شهروندان شیرازی قابل استفاده باقی بماند، نصب چادر در آنها ممنوع است.

وی افزود: پارک کوهپایه و پارک ملی روبه‌روی حافظیه از جمله پارک‌هایی است که نصب چادر در آن ممنوع است.

پاک‌فطرت تصریح کرد: کمپ پارک جنت دو و نیم برابر زیباشهر ظرفیت اقامتی دارد و همچنین کمپ شهدا در منطقه پنج ظرفیت 100 چادر هلال احمر و یک‌هزار چادر مسافرتی دارد.

وی بیان کرد: پارک ابوذر با ظرفیت 300 چادر مسافرتی، بوستان ارتش با ظرفیت 500 چادر، 40 سالن، 40 حسینیه و یک‌هزار کلاس درس برای اسکان مسافران در شیراز آماده شده است.

* نصب 50 المان و نورپردازی خیابان‌ها

شهردار شیراز در ادامه گفت: 50 المان به منظور زیباسازی شیراز در نقاط مختلف نصب شده و بلوار مدرس به طول 1.5 کیلومتر و خیابان زند از میدان امام حسین (ع) تا چهار راه زند نورپردازی می‌شود.

وی افزود: از قبل از پلیس راه‌ها، کانکس شهرداری برای راهنمایی مسافران استقرار می‌یابد و در کمپ‌های اسکان در 9 منطقه نیز نقشه و راهنمایی لازم به گردشگران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل ترافیک در برخی ورودی‌های شیراز در سال‌های گذشته وجود داشت، تصریح کرد: با اتصال تونل کوهسار مهدی به اکبرآباد ورودی دومی از سمت اصفهان برای شیراز تعریف می‌شود.

پاک‌فطرت اضافه کرد: اگر مدیران شهری گذشته سالی دو مغازه را در بلوار هجرت تملک کرده بودند اکنون بلوار هجرت تعریض شده بود اما تملک در این شهرداری آغاز شده و تعریض 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

* برخی کارگاه‌های عملیات عمرانی تعطیل می‌شود

شهردار شیراز در ادامه گفت: تقاطع غیرهمسطح بصیرت (پل معالی آباد) از 28 اسفند تمیزکاری و لکه‌‎گیری شده و تا دو هفته تعطیل می‌شود تا در تردد مردم مشکل ایجاد نشود.

وی این موضوع را در مورد تقاطع میدان احسان نیز صادق دانست و افزود: برای تمام ورودی‌های شیراز المان‌ها و اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

پاک‌فطرت بیان کرد: میدان الله در حال حاضر آماده شده و المان آن برای تصویب به شورای شهر ارائه شده است.

وی ادامه داد: لکه‌گیری و آسفالت استاندارد خیابان‌ها، خط‌کشی، رنگ‌آمیزی جداول، گل‌کاری، کاشت نخل و ... از دیگر اقداماتی است که شهرداری برای نوروز انجام داده است.

به گزارش فارس، در این بازدید سه ساعته خبرنگاران به همراه شهردار شیراز و مدیران مناطق شهرداری از برخی فعالیت‌های در در دست اقدام بازدید کردند.

انتهای پیام/2448/صا40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول