اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت سال آینده

شهرکرد میزبان کنگره ملی خلیج فارس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره سراسری علمی خلیج‌فارس همزمان با اردیبهشت ماه سال آینده در شهرکرد برگزار می‎شود.

شهرکرد میزبان کنگره ملی خلیج فارس است

وی با بیان اینکه این کنگره با هدف پاسداشت نام و شناخت ابعاد مختلف خلیج فارس برگزار می شود،  افزود: در این کنگره ملی با موضوع گذشته، حال و آینده خلیج فارس، ابعاد اقتصادی، گردشگری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خلیج فارس و تاثیرات متقابل آن بر تاریخ و فرهنگ مردم با رویکرد علمی و پژوهشی بررسی می‌شود.

گنجی با اشاره به موضوعات این کنگره، ادامه داد: حکومت‎های باستانی و تاریخی در منطقه ی خلیج‌فارس، بررسی روند شکل‌گیری تاریخی جاده ابریشم دریایی در حوزه خلیج‌فارس، بررسی سیر تاریخی نام و هویت فرهنگی و تاریخی خلیج‌فارس، سیر تاریخی علل و نتایج مداخلات کشورهای بیگانه در خلیج فارس،  پیشینه فرهنگی، تاریخی، تجارت و دریانوردی ایرانیان در منطقه خلیج فارس از جمله موضوعات این کنگره است.

دبیر جشنواره موضوعی ملی خلیج فارس تصریح کرد: در این جشنواره به منظور بررسی روند تاریخی و فرهنگی نام و هویت خلیج فارس نشست‌های تخصصی با حضور استادان برجسته و پژوهشگران برگزار می‌شود.

گنجی، 10 فروردین را آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این کنگره اعلام کرد و گفت: برهمین اساس علاقه‌مندان، اندیشمندان، استادان و پژوهشگران مطالعات حوزه‌های مرتبط با خلیج‌فارس می‎توانند مقالات خود را که حاوی مطالعات و دستاوردهای علمی، نو و کاربردی باشند در جهت معرفی هرچه بهتر هویت تاریخی، سیاسی و راهبردی خلیج فارس و میزان ارتباط آن با مردم چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این کنگره گفت: شرکت برای همه گروه‌ها آزاد بوده این در حالی است که کلیه تعهدات مربوط به نگارش و ارسال مقاله به عهده نویسنده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود:مقالات بایستی به دو شکلMS Office Word وPDF ارسال شوند و حجم مقالات باید بین 12 تا 20 صفحهA4 (هر صفحه حدود 400 واژه) و در فرمت word 2007 تایپ شده باشد.

گنجی گفت: هر فرد می‌تواند دو مقاله را به عنوان نویسنده اول ارسال نماید و محدودیتی در تعداد مقاله‌های ارسالی به عنوان نگارنده دوم به بعد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی chb@farhang.gov.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/68004/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول