اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

تربیت دانش‌آموز همطراز نظام، هدف سند تحول بنیادین است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تربیت دانش‌آموزانی همطراز نظام جمهوری اسلامی از اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

تربیت دانش‌آموز همطراز نظام، هدف سند تحول بنیادین است

احمد مجتهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هفتم اسفند ماه سالروز امور تربیتی نامگذاری شده است که در این ایام برنامه‌های مختلفی از سوی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هفتم اسفند سالروز آغاز هفته تربیت اسلامی است، خاطرنشان کرد: این هفته به نام شهید رجایی و باهنر نامگذاری شده است.

*سند تحول بنیادین از دستاوردهای آموزش و پرورش است

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تصریح کرد: تدوین این سند پس از گذشت 33 سال از تاریخ انقلاب اسلامی از دستاوردهای مهم این وزارت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذر ماه سال گذشته پس از تصویب برای اجرا به آموزش و پرورش واگذار شد، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین از سال 68 با حضور کارشناسان مختلف آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه مورد بررسی قرار گرفت و این سند پس از چکش‌کاری‌های بسیار تدوین و برای اجرا آماده شد.

مجتهدی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تایید مقام معظم رهبری است، افزود: مقام معظم رهبری از این سند به عنوان نسخه شفابخش برای جامعه یاد می‌کنند.

وی هدف سند تحول بنیادین را کسب حیات طیبه برای دانش‌آموزان دانست و افزود: در 12 سال تحصیلی دانش‌آموز با اجرای این سند به مراتب حیات طیبه دست می‌یابد.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان رسیدن به قرب الهی را از دیگر اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و گفت: دانش‌آموز در طول زندگی خود همواره برای دستیابی به جایگاه قرب الهی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با تدوین این سند به تحول در نوع تربیت دانش‌آموزان می‌اندیشد، خاطرنشان کرد: رستگاری انسان به عنوان والاترین هدف در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

مجتهدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این سند به دنبال تعلیم و تربیت بر اساس قرآن است، گفت: هیچ کتابی به اندازه قرآن کریم جامعیت هدایت بشر را ندارد.

وی با بیان اینکه آشنایی گام به گام دانش‌آموز با آموزه‌های قرآنی و سیره انبیا و معصومین (ع) در این سند مورد توجه قرار می‌گیرد، یادآور شد: دانش‌آموزان در این سند نه تنها به رشد جسمانی می‌رسند بلکه در کنار این رشد به تربیت و تزکیه روح خود نیز می‌پردازند.

*تربیت دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی از تاکیدات سند تحول است

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تربیت دانش‌آموزانی همطراز نظام جمهوری اسلامی را از اهداف سند تحول برشمرد و گفت:‌ تربیت دانش‌آموزانی بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی از تاکیدات این سند است.

وی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این سند عنوان کرد و افزود: دانش‌آموز در این سند در مسیر استعدادهای خود گام برداشته و به شکوفایی این استعدادها کمک شایانی می‌شود.

مجتهدی تربیت دانش‌آموزانی متفکر و با ایمان را از دیگر اهداف این سند برشمرد و یادآور شد: خروجی آموزش و پرورش در این سند تربیت دانش‌آموزانی با ایمان است.

وی داشتن تفکر و ایمان را از نشانه‌های حیات طیبه برای دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: تفکر، ایمان، عالم، عامل و اخلاق از اهداف این سند برای دانش‌آموزان است.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه خداشناسی و خودشناسی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تربیت انسان‌هایی با اهداف الهی از دیگر اهداف این سند است.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول