اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش متخصصان داخلی محقق شد

پایان موفقیت‌آمیز عملیات لوله‌گذاری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: با تلاش متخصصان داخلی، عملیات لوله‌گذاری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی به طول 231 کیلومتر با موفقیت پایان یافت.

پایان موفقیت‌آمیز عملیات لوله‌گذاری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حمیدرضا مسعودی عصر امروز در بازدید از فاز 19 اظهار داشت: فاز 19 پارس‌جنوبی از فازهای مهم در دست اجرای پارس‌جنوبی است و تلاش زیادی برای تکمیل و راه‌اندازی این فاز در حال انجام است.

وی ادامه داد: هدف از توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز شیرین به وسیله چهار سکو و انتقال آن با خط لوله به خشکی و تبدیل به روزانه یک میلیارد و 800 میلیون فوت مکعب گاز شیرین، دو هزار و 50 تن اتان، دو هزار تن پروپان، 80 هزار بشکه میعانات گاز و 400 تن گوگرد است.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی از پایان موفقیت‌آمیز عملیات لوله‌گذاری طرح توسعه فاز 19 خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان داخلی، عملیات لوله‌گذاری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی به طول 231 کیلومتر با موفقیت پایان یافت.

مسعودی تصریح کرد: مراحل لوله‌گذاری دومین خط لوله 32 اینچ گاز ترش فاز 19 پارس‌جنوبی برای انتقال گاز تولیدی سکوهای دریایی این پروژه از آب‌های خلیج فارس به پالایشگاه بخش خشکی با تلاش موفقیت‌آمیز فعالان این بخش به پایان رسید.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی یادآور شد: با اجرای این بخش عملیاتی، بسته مربوط به لوله‌گذاری این فاز جدید گازی به طول 231 فراتر از اهداف برنامه و بدون هیچگونه حادثه فنی به اجرا درآمد.

مسعودی عنوان کرد: عملیات اجرای لوله خط اول 32 اینچ انتقال گاز ترش و چهار اینچ گلایکول به طول 115 کیلومتر از پالایشگاه خشکی طرح تا پایانه صادراتی پارس‌جنوبی (محل نصب گوی شناور SPM ) در آبان‌ماه به اتمام رسیده بود.

وی ابراز داشت: هم‌اکنون نیز عملیات لوله‌گذاری دومین خطوط انتقال 32 اینچ گاز ترش و چهار اینچ انتقال گلایکول از پالایشگاه خشکی تا محل نصب سکوهای تولیدی به طول 115 کیلومتر با مطلوب‌ترین کیفیت فنی ممکن به اتمام رسیده است.

این مسئول عنوان کرد: تمامی مراحل طراحی، اجرای پوشش بتونی، نصب و اجرای عملیات لوله‌گذاری و سامانه حفاظت در برابر خوردگی این خطوط برابر با آخرین استانداردهای معتبر و روش‌های نوین جهانی در صنایع نفت و گاز با تکیه بر توان فنی، مهندسی و اجرایی صنعت نفت و گاز کشور توسط مشاوران و پیمانکاران داخلی و به همت کارکنان پرتلاش شرکت نفت و گاز پارس به انجام رسیده است.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس‌جنوبی همچنین درباره وضعیت حفاری این فاز اظهار داشت: حفاری بخش C فاز 19 پارس‌جنوبی نخستین بسته عملیاتی حفاری دریایی این فاز با شتاب خوبی در حال انجام است و برنامه‌ریزی درباره پیشبرد سایر بخش‌ها در زمان مقرر ادامه دارد.

مسعودی در پایان اذعان داشت: هم‌اکنون طرح توسعه فاز 19 در زمینه طراحی، اجرا و نصب خطوط انتقال زیردریایی در مقایسه با دیگر طرح‌های جدید میدان مشترک پارس‌جنوبی پیشتاز بوده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/2451/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول