اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

احداث مسجد در تمام پالایشگاه‌های پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از احداث مسجد در تمام پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد.

احداث مسجد در تمام پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی صبح امروز در آیین برگزاری ستاد اقامه نماز مجتمع گازی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت است و تلاش برای رشد و پیشرفت این مجموعه امری لازم است.

علی‌اکبر شعبان‌پور افزود: نخستین اصل ما در چشم‌اندازی که برای شرکت‌مان تعیین کرده‌ایم، پای‌بندی به اصول و موازین دینی و اسلامی است.

مدیرعامل مجتمع گازی خاطرنشان کرد: بحث اساسی در مدل مدیریت تعالی، خودارزیابی است، ما باید در اصل اساسی‌مان یعنی پایبندی به موازین اسلامی و به‌خصوص نماز هم دست به خودارزیابی بزنیم، مثلا باید این مسئله را مطرح کنیم که چرا ما با این وسعت و عظمت یک مسجد بزرگ نداریم؟

وی از احداث مسجد بزرگ در تمام پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد و افزود: با توجه به همین پرسش و همین نیاز باید به سمت ایجاد یک مسجد بزرگ برای شرکت‌مان برویم و در هرکدام از پالایشگاه‌ها هم به مانند پالایشگاه چهارم باید مسجد بزرگ داشته باشیم.

این مسئول اذعان داشت: کمیته‌های نماز ما در پالایشگاه‌ها باید فعالیت بسیار زیادی کنند تا به سمت تحقق هرچه بیشتر اصول و ارزش‌های دینی و نماز برویم تا به تعالی نزدیک شویم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت نقش نماز در خانواده‌ها تصریح کرد: ما باید ارزش‌های دینی را در میان خانواده‌های همکاران‌مان نیز اشاعه دهیم و این قضیه را جدی بگیریم چون همین خانواده‌ها اصل اساسی جامعه هستند و آینده‌ کشور را می‌سازند.

بنای مسجد نخستین اقدام پیامبر(ص)

محمد زردویان سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم نیز اظهار داشت: انتخاب پالایشگاه دوم برای نخستین جلسه‌ مشترک ستاد اقامه‌ نماز مجتمع مطمئنا بی‌حکمت نیست، چون به هر حال همه‌ می‌دانند که این پالایشگاه، نخستین پالایشگاه مجتمع است که به تولید رسیده و نخستین نمازخانه‌ مجتمع هم در این پالایشگاه بوده است.

وی افزود: اهمیت نماز به عنوان ستون دین چنان است که نخستین کاری که پیامبر(ص) پس از ورود به مدینه انجام داد، بنای مسجد بود که این نشانه‌ بسیار بزرگی به اهمیت نماز در اسلام است.

حجت‌الاسلام محمد توانا، امام جماعت پالایشگاه دوم نیز با تاکید بر تاثیر منفی غفلت از نماز در زندگی بیان کرد: اهمیت اقامه‌ نماز در زندگی انسان چنان است که وقتی در روز قیامت از گناهکاران می‌پرسند چه شد که این‌جور گرفتار و گم‌راه شدید، می‌گویند ما از نماز غافل شدیم.

وی گفت: روح انسان همیشه درجه‌ اهمیتش بالاتر از جسم بوده است، ما اگر در طول روز سه وعده غذا می‌خوریم و جسم‌مان را رسیدگی می‌کنیم، باید پنج وعده نماز بخوانیم و به روح‌مان برسیم و تا روح مسیر تعالی را طی کند.

امام جماعت پالایشگاه دوم خاطرنشان کرد: نماز انسان را در برابر فحشا و منکر حفظ می‌کند و روح انسان را از شیطان دور نگه می‌دارد و اثر اصلی‌اش را در تربیت روح انسان و بزرگی دادن به این روح نشان می‌دهد.

در ادامه‌‌ نشست نیز اعضای ستاد اقامه‌ نماز حکم انتصاب‌شان را از‌ شعبان‌پور مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی دریافت کردند.

انتهای پیام/2451/و40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول