اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

تمرکز پارکینگ‌ها در مرکز شیراز ترافیک را قفل می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تمرکز پارکینگ‌ها در نقاط مرکزی و نخستین حلقه شهری شیراز باعث قفل شدن ترافیک می‌شود.

تمرکز پارکینگ‌ها در مرکز شیراز ترافیک را قفل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حق‌نگر بعد‌از‌ظهر امروز در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در حال حاضر هشت پارکینگ روباز از فلکه امام حسین (ع) تا فلکه مصدق در حال احداث است و طبق برآوردی سرانگشتی با فرض گرفتن پارک روزانه چهار خودرو، حداقل 10 هزار و 800 خودرو در این پارکینگ‌ها تردد می‌کنند.

وی افزود: پارکینگ طبقاتی طالقانی با ظرفیت 800 خودرو، بین‌الحرمین با ظرفیت 600 خودرو، پارکینگ حضرتی با 450 واحد پارک، قاآنی 400 خودرو، هدایت 600 خودرو و چند پارکینگ دیگر که همگی در منطقه مرکزی پرترافیک قرار دارند.

به گفته وی، در پروژه‌های احداث پارکینگ سال 92، 215 طرح تعریف شده که 12 مورد آن تکمیل پارکینگ‌های طبقاتی نشاط، ملاصدرا، خلدبرین، بعثت، غدیر، دروازه کازرون و ساحلی نیز در دستور کار قرار دارد.

حق‌نگر اضافه کرد: 9 پارکینگ طبقاتی نیز در سال 92 کلنگ‌زنی می‌شود.

این عضو شورا تصریح کرد: اگر این پارکینگ‌ها به اتمام برسد و چهار خودرو در هر دفعه پارک از آن استفاده کند، 21 هزار و 600 خودرو در منطقه مرکزی تردد می‌کنند که با جمع 10 هزار خودرو به 30 هزار خودرو می‌رسد.

حق‌نگر ادامه داد: با این وضعیت حدفاصل فلکه امام حسین تا میدان مصدق تبدیل به پارکینگ متحرک شده و ترافیک آن قفل می‌شود و وضعیتی شبیه به آنچه در عفیف‌آباد شاهد هستیم به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: الزامی وجود ندارد که زمین‌های گران مرکز شهر به پارکینگ تبدیل شود بلکه احداث پارکینگ باید در نقاطی صورت گیرد که ترافیک را به حوزه مرکزی شهر نفوذ ندهد.

حق‌نگر ادامه داد: رودخانه خشک در این زمینه قابل پیشنهاد است و در تقاطع‌ها می‌توان پارکینگ‌های طبقاتی احداث کرد که خودروها به دنبال پارکینگ، وارد حجم ترافیک معابر نشوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در همین زمینه به خبرنگار فارس گفت: ترافیک شیراز از مرحله‌ای که سعی کنیم پارکینگ به حوزه ترافیک مرکزی نفوذ نکند گذشته است چرا که در صورت نبود پارکینگ به میزان کافی خودروها در کنار خیابان باعث باریک‌تر شدن معابر و قفل ترافیک می‌شوند.

حسام قلعه‌دار افزود: باید در نظر داشت که این تعداد پارکینگ با اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد معنادار می‌شود و در این زمینه با قیمت‌گذاری مناسب پارکینگ‌ها، افراد برای فعالیت‌های غیرضروری آن را اشغال نمی‌کنند.

انتهای پیام/2448/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول