اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان:

64 درصد کلاهبرداری‌ها از نوع کارت به کارت است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: 64 درصد کلاهبرداری‌ها از نوع کارت به کارت با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها است.

64 درصد کلاهبرداری‌ها از نوع کارت به کارت است

هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به شیوه‌های جدید کلاهبرداری اظهار داشت: افراد تحصیل‌کرده بیشتر در جرائم نرم مانند کلاهبرداری و جعل در کرمان دستگیر شده‌اند و 64 درصد کلاهبرداری‌های امروز از نوع کارت به کارت با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه از فرد کاملا بی‌سواد تا فوق‌تخصص در کلاهبرداری کارت به کارت قربانی شده‌اند، تصریح کرد: این نوع کلاهبرداری به یک اپیدمی رنج‌آور تبدیل شده است.

پوررضاقلی در تشریح علت‌های افزایش کلاهبرداری از نوع کارت به کارت ادامه داد: دو نقص بزرگ در این زمینه، وجود تلفن‌های کارتی اعتباری فعال بدون الزام به هویت قابل اثبات و کارت‌های هدیه بانکی است.

وی عنوان کرد: در موردی مشاهده شد که 200 سیم کارت اعتباری با یک کپی شناسنامه از فردی فعال شده که این مالک دو سال قبل از ورود موبایل به جامعه ایرانی فوت کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارت‌های هدیه نیز با توجه به اینکه قابلیت واریز پول به آنها وجود دارد در کلاهبرداری‌های کارت به کارت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پوررضاقلی با اشاره به اینکه نسل جدید سیم‌کارت‌های اعتباری به هر نفر سه سیم‌کارت می‌دهد، اما هویت نمی‌خواهد، بیان کرد: در هیچ جای دنیا سیم‌کارت‌های تلفن همراه به این طریق واگذار نمی‌شود و این نوع واگذاری فقط در ایران است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری‌ها کارت به کارت با برانگیختگی معنوی و مادی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: کلاهبرداری سقفی است که بر روی دیوار طمع قربانی نصب می‌شود.

پوررضاقلی تصریح کرد: برای آن که کلاهبرداری کارت به کارت برای افراد محقق نشود باید از انجام هرگونه معامله غیرحضوری با افراد ناشناخته خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه وجهی به حساب فرد واریز شود، نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست، گفت: همچنین برای واریز وجه به حساب افراد نیاز به وارد کردن کارت به دستگاه خودپرداز نیست.

انتهای پیام/80019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول