اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی اردبیل هشدار داد

کلاهبرداران در کمین مشتریان دستگاه‌های خودپرداز / رسیدهای خودپرداز معدوم‌سازی شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی اردبیل گفت: در استان اردبیل به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر بیشترین جرایم جعل و کلاهبرداری رخ می‌دهد.

کلاهبرداران در کمین مشتریان دستگاه‌های خودپرداز / رسیدهای خودپرداز معدوم‌سازی شود

موسی عالیزاده در حاشیه جلسه بررسی آسیب جعل و کلاهبرداری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به مستقل بودن اداره رسیدگی به امور جعل و کلاهبرداری در آگاهی استان با حجم پرونده‌های بسیار سنگین اشاره کرد و اظهار داشت: در دادگستری نیز شعبه خاصی برای رسیدگی به این جرایم در نظر گرفته شده است تا رسیدگی سریع و صدور حکم به موقع باشد.

رئیس پلیس آگاهی اردبیل با بیان اینکه اردبیل با 51 درصد در جرایم جعل و کلاهبرداری در رتبه اول و شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در رتبه‌های دوم و سوم از نظر حجم پرونده‌ها قرار دارند، گفت: برای کاستن از این آمارها به همراهی مردم در اقدامات پیشگیرانه نیاز داریم.

عالیزاده با انتقاد از بی‌توجهی به تاسیس شرکت‌های مختلف با عناوین متعدد توسط افراد سودجو، جاعل و فرصت‌طلب، ابراز داشت: ما جاعلی را سراغ داریم که بیش از 10 شرکت با عناوین و آدرس‌های مختلف بدون نظارت تاسیس کرده و در هر شرکت اقدام به کلاهبرداری کرده است، اما مجموعه ثبت اسناد و ثبت شرکت‌ها در این زمینه نظارت و توجه کافی را ندارد.

این مسئول ادامه داد: گاه افراد به راحتی مجوز تاسیس شرکت و فعالیت آن را دریافت می‌کنند که آب از آب نیز تکان نمی‌خورد.

رئیس پلیس آگاهی اردبیل موضوع جعل اسکناس و استفاده از این اسکناس‌ها را در معاملات مختلف و لای پول‌های عادی در معاملات روزمره یادآور شد و گفت: گاه جاعلان چنان این اسکناس‌ها را در مراکز پر تردد و شلوغ نظیر پمپ بنزین‌ها و معاملات سنگین رد و بدل می‌کنند که حالت شک برانگیز نداشته باشد تا از این طریق بتوانند خواسته خود را محقق کنند.

وی همه شهروندان به ویژه روستاییان را در مراقبت در معاملات و خرید و فروش‌ها برای دریافت نکردن اسکناس‌های جعلی فرا خواند.

عالیزاده تصریح کرد: ما در تلاش هستیم با شیوه‌های اطلاع‌رسانی و تولید برنامه‌های هشدار دهنده در این زمینه مردم را از عواقب چنین حرکت‌هایی مطلع سازیم.

این مسئول بیان داشت: گاه افراد به هشدارهای پلیس بی‌توجه هستند و در اثر این بی‌توجهی گرفتار جاعلان و سودجویانی می‌شوند که از کرده خود نیز به دلیل بی‌توجهی پشیمان می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود فراوانی جرایم مربوط به جعل و کلاهبرداری از کارت‌های بانکی و همچنین استفاده از دستگاه‌های خود‌پرداز را یادآور شد و گفت: بارها از مردم خواسته‌ایم تا برگه دستگاه‌های خودپرداز را به حال خود رها نکنند و نسبت به معدوم‌سازی آن اقدام کنند، چرا که از همین کاغذ پوچ و بی‌اهمیت سودجویان، جاعلان و کلاهبرداران برای خالی کردن حساب اشخاص استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول