اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای استان مازندران:

بودجه 9 میلیارد تومانی شورای عالی استان‌ها پرداخت نشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای استان مازندران گفت: در بودجه سال 91 برای شورای عالی استان‌ها 9 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شد اما یک ریال هم پرداخت نشد.

بودجه 9 میلیارد تومانی شورای عالی استان‌ها پرداخت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرامرز نقیبی در جلسه شورای استان مازندران اظهار داشت: تلاش ما بر ارتقای جایگاه شورای استان است.

وی ادامه داد: هر چه شورای پایه بهتر و قوی‌تر انتخاب شوند شوراهای فرادست هم کاراتر می‌شوند.

نقیبی با اشاره به اینکه مشکلات ما مربوط به شورای پایه است، تصریح کرد: باید در راستای تقویت شوراهای پایه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شورای استان وظیفه نظارت بر امور دستگاه‌های اجرایی را دارد، افزود: تلاش ما در این زمینه است ولی طی سال‌های اخیر در این جهت آن گونه که باید موفق نبودیم.

رئیس شورای استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که آموزش، هزینه نبوده بلکه سرمایه است، گفت: برای شورایی که چهار سال است و ثبات ندارد چطور می‌توان هزینه کرد.

وی اضافه کرد: چهار سال برنامه‌های آموزشی را برای شورا انجام می‌دهیم و دوباره یک انتخابات جدید و افراد دیگری وارد می‌شوند.

نقیبی با بیان اینکه رویکرد روستاها به سمت عضویت در شورا ضعیف است، یادآور شد: اگر تقاضا و خواهش نکنیم ممکن است ثبت‌نام برای کاندیداتوری انتخابات شورا در روستاها بسیار کم باشد.

وی با اشاره به اینکه کار شورا فقط در دفتر کار نیست، خاطر نشان کرد: مردم در هر جایی که اعضای شورا را ببینند مشکلات خود را در میان می‌گذارند.

نقیبی با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها طی دو سال اخیر 6 میلیون تومان بودجه به شورای استان تزریق کرد، اظهار داشت: اگر استاندار مازندران به شورا توجه نداشته باشد امور ما پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: ما با پول استان شورا را اداره می‌کنیم.

نقیبی متذکر شد: در بودجه سال 91 برای شورای عالی استان‌ها 9 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شد اما یک ریال هم پرداخت نشد.

رئیس شورای استان مازندران با بیان اینکه با کمک شهرداری ساری و استاندار مازندران توانستیم شورا را حرکت دهیم، گفت: اما این حرکت باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی رؤسای شورای شهرستان‌های ما اکنون اتاقی برای نشستن ندارند، گفت: کارکرد رؤسای شورای شهرستان هم ردیف فرماندار آن شهرستان است.

نقیبی در رابطه با جایگاه شورای شهر اظهار داشت: همین که داشتن مدرک دیپلم برای کاندیداهای شورا در شهرهایی مانند ساری به لیسانس ارتقا یافته نشان از افزایش سطح شوراها است.

وی با بیان اینکه تصورم بر این است که بالندگی شورای سوم از شورای اول و دوم بیشتر بود، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه قوانین شوراها نقص دارد اما شورا موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/86007/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول