اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 8 روز برگزاری

نخستین نمایشگاه مد و لباس گلستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نخستین نمایشگاه مد و لباس استان پس از هشت روز برگزاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دقایقی قبل به کار خود پایان داد.

نخستین نمایشگاه مد و لباس گلستان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کبیر شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این نمایشگاه به همراه جشنواره از بیست و هشتم بهمن‌ماه با حضور عفت شریعتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان آغاز به کار کرده بود.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره نیز پنجشنبه (سوم اسفندماه) با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برنامه‎های جنبی با استقبال بی‎نظیر مردم مواجه شدند

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس استان، کارگاه‎های آموزشی و فروشگاه تولیدات پوشاک استان برگزار شد که با استقبال بی‎نظیر مردم مواجه شد.

کبیر تصریح کرد: کارگاه‎های آموزشی با موضوعاتی همچون «ارزش‎های فرهنگی و دینی لباس» و «نحوه استفاده از لباس‎های بومی و سنتی در طراحی مد روز» در این مدت با حضور اساتید مربوطه برگزار شد.

به گفته وی، برگزاری کارگاه آموزشی «کاربرد رنگ و مد لباس»، «بررسی تطبیقی پوشاک گلستان، مازندران و بوشهر در فرهنگ عامه» و «پوشش اسلامی» دیگر برنامه‎های علمی و آموزشی نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان بودند.

کارگاه های آموزشی مختلفی در این مدت برگزار شد

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: در این مدت کارگاه آموزشی «نوع پوشش در آیات و روایات» نیز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

کبیر اضافه کرد: برگزاری «مسابقه نقاشی زن ایرانی پوشش ایرانی» و «نشست هم‌اندیشی طراحان و تولیدکنندگان و مدیران استانی» نیز بخش دیگری از برنامه‎های نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان بود.

وی گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شده و در صورت فراهم بودن شرایط این رویداد مهم هنری هر سال برگزار می‎شود.

برنامه‌های فرهنگی و هنری باید تداوم داشته باشند

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تأکید کرد: شرط تأثیرگذاری اینگونه جشنواره‎ها و نمایشگاه تداوم برگزاری آنهاست و نباید به برگزاری یک یا دو دوره آن اکتفا کرد.

کبیر ابراز امیدواری کرد که برگزاری این رویداد مهم هنری در اصلاح رویکرد جامعه نسبت به حجاب و عفاف تأثیرگذار بوده باشد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول