اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

دوخت رایگان چادر در سومین روز نمایشگاه مد و لباس در گلستان + تصاویر

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شرایط دوخت رایگان چادر در نمایشگاه مد و لباس از امروز همزمان با سومین روز از برگزاری جشنواره تا زمان اختتامیه برای علاقمندان فراهم شده است.

دوخت رایگان چادر در سومین روز نمایشگاه مد و لباس در گلستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در حاشیه بازدید از جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: فردی که از تهران متعهد به دوخت رایگان چادر در این نمایشگاه شده بود به دلیل مشکلات شخصی نتوانست در این جشنواره شرکت کند، بنابراین نتوانستیم همزمان با برنامه افتتاحیه، وعده داده شده در این خصوص را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: با جایگزین کردن خیاط بومی در جشنواره و نمایشگاه مد و لباس، وعده‎مان رنگ تحقق به خود گرفت.

در آئین اختتامیه نمایشگاه مد و لباس در گلستان با حضور معاون وزیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه بخش کاچیران مسئولیت دوخت رایگان چادر را به عهده گرفته است، خاطرنشان کرد: در طبقه اول تالار فخرالدین اسعد گرگانی فرآیند تولید پیش‎روی علاقمندان باز شده تا هر فرد متناسب با سلیقه خویش، نیازهای خود را پاسخ دهد.

منتظری از حضور شاه‎آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه نمایشگاه مد و لباس در گلستان خبر داد و تصریح کرد: با موافقت استاندار گلستان، بناست تا مدیران دستگاه‎های اجرایی به همراه خانواده‎های خود در مراسم اختتامیه شرکت کنند.

وی افزود: در مراسم اختتامیه از حضور ابهری که دارای دو تخصص علوم رفتاری و خانواده درمانی است، بهره‎مند خواهیم شد تا پیوند عمیق‎تری بین خانواده‎ها و فرهنگ پوشش برقرار شود.

 

 

 

ارائه نماد لباس از دوره ماد تا زمان قاجار در جشنواره مد و لباس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: از برگزیدگان این دوره، در جشنواره ملی که 10 اسفندماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، تجلیل خواهد شد.

منتظری یادآور شد: از آنجایی که گلستان در برگزاری این جشنواره در مقایسه با سایر استان‎ها پیشتاز بوده است در جشنواره ملی مد و لباس بیشترین فضای نمایشگاهی را در تهران در اختیار خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: کار جدیدی که در این مجموعه شاهد بودیم، لباس ایرانیان پیش از اسلام بود که با همکاری صدا و سیما انجام گرفت، به طوری که نماد لباس از دوره مادها تا زمان قاجاریه پیش‎بینی شده است که پیوند معناداری را با مخاطب برقرار خواهد کرد.

حجاب در اسلام سیر تکاملی خود را طی می‎کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه ایرانی‎ها قبل از اسلام اعتقاد به پوشش شایسته داشتند، ابراز داشت: اگر این عمل در آن مقطع به عنوان عفاف و حجاب مطرح نبود، اما یک نجابت، سنگینی و وقار در لباس پوشیدن قائل بودند؛ بعد از اینکه ایرانیان به اسلام گرایش پیدا کردند، سیر تکاملی خود را طی کرد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس با حضور مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، طراحان و تولیدکنندگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل مانتو اجتماع، مانتو مجلسی، پوشش سر و طراحی هستند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس تا پنجم اسفندماه دایر است و علاقمندان برای مشاهده و خرید می‎توانند ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

این رویداد مهم هنری شامل سه بخش فروش تولیدات، نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی‌وحرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول