اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

استقبال گلستانی‎ها از نخستین جشنواره مد و لباس + تصاویر

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان با استقبال مردم این استان مواجه شد.

استقبال گلستانی‎ها از نخستین جشنواره مد و لباس + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این رویداد مهم هنری از بیست و هشتم بهمن‌ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

مراسم اختتامیه جشنواره امروز (پنج‌شنبه) با حضور حمید شاه‎آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و نمایشگاه نیز پنجم اسفندماه جاری به کار خود پایان می‎دهد.

طبق گزارش فوق، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان از سه بخش نمایشگاه، فروش تولیدات و کارگاه‎های آموزشی، علمی و فرهنگی تشکیل و هر سه بخش با استقبال مردم مواجه شد.

 

 

 

 

مدهای مناسب با ارزش‎های اسلامی در این نمایشگاه ارائه شدند

یکی از شهروندان گرگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‎های جالب این رویداد هنری بود که مدهای مناسب با ارزش‎های اسلامی به خوبی در آن نمایش داده شدند.

عطیفه بابایی اظهار داشت: تا قبل از برگزاری این نمایشگاه عده‎ای گمان می‎کردند که دین مخالف مد است، اما وقتی این جشنواره و نمایشگاه برگزار شدند، نگاه خیلی از افراد تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده در نمایشگاه دربرگیرنده سلایق گوناگون بوده و هرکسی خواهان رعایت حجاب در چارچوب ارزش‎های دینی است، بدون تردید یکی از آن مدها را انتخاب می‎کند.

کارگاه‎های آموزشی موجب تغییر نگاه جامعه نسبت به حجاب می‎شود 

یکی از شهروندان گنبدی نیز در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس با اشاره به برگزاری کارگاه‎های آموزشی به خبرنگار فارس عنوان کرد: یکی از ابتکارات بسیار خوب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی هنری مانند نمایشگاه بزرگ کتاب و جشنواره فوق برگزاری کارگاه‎های آموزشی است.

رضا مردانی افزود: برگزاری این کارگاه‎ها در تغییر نگاه جامعه نسبت به حجاب به تدریج تأثیرگذار بوده و تفاهم متقابل بین ارکان جامعه ایجاد می‎کند. 

به گفته وی، یکی از مشکلات موجود در جامعه این است که بخش‎های مختلف درک درستی از یکدیگر ندارند بنابراین برای رسیدن به این درک باید به وحدت نظر برسند و لازمه رسیدن به وحدت نظر تغییر نگاه فرهنگی جامعه است.

با دایر شدن فروشگاه پوشاک از تولیدات استانی حمایت می‎شود

شهروند دیگری از کردکوی نیز دایر کردن فروشگاه تولیدات پوشاک گلستان را یکی دیگر از  نقاط مثبت نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس استان دانست و گفت: این اقدام از دو نظر مثبت ارزیابی می‎شود.

سیدایمان بنی‎عقیل یادآور شد: دایر کردن فروشگاه تولیدات پوشاک و آشنایی مردم استان با توانمندی تولیدکنندگان استانی موجب گرایش مردم به استفاده از این تولیدات و در نهایت حمایت از تولید ملی در حوزه جغرافیایی استان می‌شود.

وی، یکی از ابتکارات این جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در بخش فروش تولیدات را طراحی و برش رایگان و فروش ارزان‌تر از قیمت بازار عنوان کرد و اذعان داشت: این رویکرد در جلب نظر مردم بسیار تأثیرگذار است و در نهایت موجب حمایت از تولیدات استانی می‎شود.

بنی عقیل ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاه‎هایی در ادامه نیز تداوم داشته باشند تا به تدریج در نگاه جامعه تغییر ایجاد شود.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس 28 بهمن 1391 با حضور مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، طراحان و تولیدکنندگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز به کار کرد.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل مانتو اجتماع، مانتو مجلسی، پوشش سر و طراحی هستند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس تا پنجم اسفندماه دایر است و علاقمندان برای مشاهده و خرید می‌توانند ساعات 9 تا 12 و 16 تا 21 به تالار فخرالدین اسعد گرگانی مراجعه کنند.

دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه مد و لباس گلستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

این رویداد مهم هنری شامل سه بخش فروش تولیدات، نمایشگاه آثار هنری و کارگاه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی است.

استانداری گلستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزارکننده نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی در برگزاری جشنواره و نمایشگاه مذکور همکاری دارند.

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای مائده گرگان و فرماندهی انتظامی گلستان دیگر دستگاه‎های همکار در برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس هستند.

شهرداری و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان، اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، دبیرخانه عفاف و حجاب استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل فنی‌وحرفه‎ای و مراکز حوزه‌های علمیه گلستان با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول