اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

مسئولان استانی به توسعه دانشگاه فرهنگیان کمک کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: برای کمک به پرورش معلمان نمونه و انسان‌ساز، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید به توسعه دانشگاه فرهنگیان کمک کنند.

مسئولان استانی به توسعه دانشگاه فرهنگیان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در آیین افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انقلاب اسلامی برکات زیادی برای دنیا، مملکت و این استان داشت، چراکه در گذشته و زمان طاغوت استان نه نتها رشدی نداشت، بلکه در مسیر علم و دانش آن مشکلاتی اساسی قرار داشت.

خطیب شهر یاسوج ادامه داد: مهم‌ترین نعمتی که خداوند به بشر اعطا کرده نعمت بعثت پیامبر بوده و همه آیات شامل نکات ظریفی است که نیازمند تأمل و تعقل در این خصوص است.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: رهبر بشر باید از جنس خود انسان باشد؛ بشر اعجوبه دوران است و برای همین شغل معلمی کار خدایی بوده و باید با اهتمام به این شغل ارزشمند در راستای سند چشم‌انداز 20 ساله قدم‌های مهم و مؤثری برداشته شود، چراکه مهم‌ترین کار همواره تربیت انسان است.

وی تصریح کرد: اگر معلم پاک و وظیفه‌شناس داشته باشیم، ‌می‌توان انسان‌ها را به خوبی تربیت کرد و جامعه‌ای با تراز علمی در سطح جهان داشته باشیم، مملکتی که دانشگاه ضعیفی داشته باشد، نمی‌تواند پیشرفت کند و امروزه مشاهده می‌کنیم که منشأ پیشرفت اقتصادی، علمی، فرهنگی و ...، علم است.

این مسئول تأکید کرد: به منظور پیشرفت علمی در سطح جهانی باید اقدامات و برنامه‌های مضاعفی صورت پذیرد؛ مردم جامعه باید آگاه و عالم به علم روز باشند و با وجود معلم خوب در جامعه می‌توان شاگردان با بار علمی خوب و متناسب با نیاز جامعه تحویل داد.

خطیب جمعه یاسوج عنوان کرد: جامعه‌ای که معلم خوب داشته باشد، جامعه‌ای محرک و پیشرو است و مسئولان ارشد نیز باید اقدامات لازم برای توسعه هرچه بیشتر این دانشگاه را داشته باشند تا جامعه‌ای با توان علمی خوب در سطح جهانی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی ابراز داشت: در جامعه باید رشد و پویایی و حرکت باشد و معلمی می‌تواند مؤثر واقع شود که ساخته شده باشد؛ یعنی رذایل و خودبینی را از خود دور کرده باشد، آن‌چه به انسان ارزش می‌دهد، روح بزرگ آن است و تا انسان تغییر نکند، جامعه هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد محصول دانشگاه فرهنگیان باشیم و افراد صالح، متعهد و  فرهنگی مخلص به جامعه تحویل دهیم.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول