اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جوان خوش ذوق اراکی

جاروی نیمه مکانیزه طراحی و ساخته شد

خبرگزاری فارس: جوان مخترع اراکی از طراحی و ساخت جاروی نیمه مکانیزه برای فعالیت‌های شهرداری با همکاری برادرش در اراک خبر داد.

جاروی نیمه مکانیزه طراحی و ساخته شد

محسن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: کار طراحی و ساخت این دستگاه بیش از هشت ماه به طول انجامید که سه ماه آن صرف طراحی و پنج ماه صرف ساخت و آزمایش شده است.

وی افزود: من به اتفاق برادرم سلمان موفق شدیم این دستگاه را برای نظافت معابر کم‌عرض و کوچه‌ها و پارک‌ها بسازیم که خوشبختانه مورد استقبال مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک قرار گرفت.

جوان مخترع اراکی تصریح کرد: یکی از قابلیت‌های این دستگاه این است که زباله‌ها اعم از کاغذ، قوطی، سنگ ریزه و شن و ماسه‌ها را کامپکس یا به عبارت دیگر فشرده می‌کند.

این جوان 34 ساله اراکی ادامه داد: نوع برقی جاروی نیمه مکانیزه دارای 150 کیلو  وزن است که با چهار ساعت شارژ شش هزار متر مربع را ظرف سه ساعت نظافت می‌کند.

احمدی گفت: هم اکنون بیش از 60 درصد هر شهری را کوچه‌ها تشکیل می‌دهند و در حال حاضر اغلب کوچه‌ها با استفاده از جاروهای سنتی نظافت می‌شوند، این در حالی است که بر اساس اعلام اخیر سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران؛ نظافت کوچه‌ها با استفاده از جاروهای سنتی ماهانه بیش از 300 میلیون تومان هزینه برای شهرداری دارد.

وی اظهار کرد: جاروی جدید با توجه به اینکه شش برابر جاروهای سنتی قدرت نظافت داشته و هیچ نوع آلودگی و گرد و خاکی ندارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای جاروهای سنتی باشد.

فارغ‌التحصیل رشته نقشه‌کشی صنعتی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای ساخت این دستگاه 130 میلیون ریال است و در صورتی که به تولید انبوه برسد، هزینه آن به 80 میلیون ریال کاهش خواهد یافت.

احمدی افزود: ما قابلیت توان ساخت نوع بنزینی این دستگاه را نیز داریم که در صورت ساخت نوع بنزینی وزن آن به هشت کیلو کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این دستگاه به ثبت رسیده و تاییدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی را نیز اخذ کرده است، ابراز داشت: این اختراع در پنجمین جشنواره اختراعات بنیاد ملی نخبگان در بخش بین‌الملل حائز مقام اول شده است.

مخترع این دستگاه خاطر نشان ساخت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده که می‌طلبد مسئولان برای تحقق این شعار، تولید ملی را مورد حمایت قرار داده و تنها شعار ندهند.

وی گفت: جا دارد در این فرصت از مدیران و مسئولان پارک علم و فناوری استان که در ساخت و طراحی این دستگاه همکاری خوبی با ما داشتند، تشکر و قدردانی کنیم.

انتهای پیام/87004/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول