اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی

‌کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی‌ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری ماهان ‌برگزار شد.

‌کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهان نخستین کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی ظهر امروز در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری ‌ماهان با حضور محمود فاطمی‌ معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

مسعود ایرانمنش ‌دبیر علمی این همایش تبادل‌نظر و هم‌اندیشی اساتید، مهندسان، دانشجویان و صاحب‌نظران بخش تاسیسات کشور و برداشتن گامی کوچک برای تحول صنعت تاسیسات ساختمانی کشور و فرهنگ‌سازی در راستای اعتلای بخش تاسیسات و ساختمان‌سازی‌ را از اهداف این همایش برشمرد.

وی افزود: کاربرد انرژی‌های خورشیدی، باد و زمین‌گرمایی در تأسیسات نوین، استانداردسازی و تدوین مقررات ملی در تأسیسات نوین ساختمانی، بازیافت انرژی در تأسیسات ساختمانی‌، استفاده از مصالح و مواد پیشرفته در تأسیسات ساختمانی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش نوین ساختمانی، استفاده از فناوری میکرو و نانو در تأسیسات، مدیریت و بهینه‌سازی انرژی در ساختمان، مدیریت هوشمند تأسیسات ساختمان و تأسیسات سبز و ساختمان سبز از دیگر محورهای این کنفرانس ملی است.

‌ایرانمنش در مورد سیاست‌های برگزاری این کنفرانس گفت: نخستین کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی با رویکردی نو نسبت به تاسیسات ساختمان برگزار شد.

وی بیان کرد: از مجموع ‌70 مقاله ارسالی به دبیرخانه ‌و براساس کمیته ‌داوری 33 مقاله پذیرفته‌ که‌ 19 مقاله به صورت‌ پوستر و 14 مقاله به صورت شفاهی ارائه شد.

ایرانمنش با اشاره به برنامه‌های این کنفرانس تصریح کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی تاسیسات نوین ساختمانی، برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های کلیدی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی با ارائه گواهینامه معتبر با موضوعات سیستم نوین فاضلاب، معرفی تکنولوژی نوین و ایمن با بهره‌وری انرژی بالا در محصولات گازسوز، گرمایش از کف از برنامه‌های این کنفرانس دو روزه است.

وی افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان با همکاری وزارت راه و شهرسازی‌ و دانشگاه صنعتی امیرکبیر‌ برگزاری این همایش را برعهده دارند.

ایرانمنش در اهداف و ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس گفت: بخش ساختمان و مسکن به عنوان بزرگ‌ترین بخش مصرف‌کننده انرژی کشور، میزان بسیار بالایی از مصرف انرژی کشور را به خود اختصاص داده‌ و با وجود تلاش‌های فراوان مراجع ذیربط و به ویژه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت‌ در این بخش همچنان رشد مصرف و شدت مصرف انرژی به ویژه در بخش تاسیسات ساختمان بالاتر از استانداردهای جهانی است.

وی تصریح کرد: نگاهی ‌آماری به مشکلات و نیازهای‌ مرتبط با بخش مسکن‌، وضعیت‌ فعلی و رسالت مهندسان تاسیسات و ساختمان را بهتر مشخص می‌کند.

ایرانمنش عنوان کرد: طبق آمارهای موجود تقاضای مستمر و روزافزون مسکن‌ در کشور می‌طلبد که سالانه 1.5 میلیون واحد مسکونی ساخته شود،‌ به طوری که‌ براساس طرح جامع مسکن در سند چشم‌‌انداز 1404 باید 24 میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه برخوداری مسکن در ایران که 150 متر مربع است در مقایسه با‌ اروپا‌ 92 متر مربع‌، آمریکا ‌120 متر مربع و کانادا ‌112 متر مربع‌ مصرف انرژی در ایران در بخش مسکن به ازای هر متر مربع 2.6 برابر متوسط مصرف کشورهای صنعتی است‌ در حالی که ایران با داشتن یک درصد جمعیت دنیا 9 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند.

وی گفت: به طور متوسط مصرف انواع انرژی‌ها در ایران تقریبا چهار برابر میانگین جهانی است.

ایرانمنش افزود: بی‌شک سیاست‌گذاری درست و هدفمند‌، تدوین استانداردها‌، ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی مبتنی بر دانش و تجربه دانشگاهیان‌، محققان  و صنعتگران این عرصه و همچنین الگو‌سازی و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند‌ نقش عمده‌ای در ‌دستیابی به اهداف تاسیسات نوین ساختمانی که همانا تامین رفاه و آسایش‌ بیشتر ساکنین‌ با صرف حداقل هزینه و انرژی ‌را تامین کند.

انتهای پیام/2446/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول