اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی:

75 درصد ساختمان‌های مرکز خراسان شمالی بتنی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: هم اکنون 75 درصد ساختمان‌های بجنورد به صورت بتنی ساخته می‌شود.

75 درصد ساختمان‌های مرکز خراسان شمالی بتنی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر رمضانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 25 درصد از ساختمان‌ها در این شهر نیز به صورت فلزی و یا سایر سازه‌ها است.

وی همچنین بیشتر ساخت و ساز در مراکز شهرستان‌های این استان را با اسکلت فلزی عنوان کرد و ادامه داد: 60 درصد از ساخت و سازها در این شهرستان‌ها با اسکلت فلزی و بقیه بتنی ساخته می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی یکی از دلایل ساخت ساختمان‌های بتنی در مرکز استان را به خاطر وجود نیروهای کار متخصص متناسب با ساخت این نوع سازه عنوان کرد.

* نیاز خراسان شمالی به 15 مرکز آزمایشگاهی مرکز کنترل جوش

رمضانی یکی از نیازهای جدی در بخش ساختمان در این استان را مراکز آزمایشگاهی مرکز کنترل جوش عنوان کرد و گفت: بر همین اساس خراسان شمالی به 15 مرکز آزمایشگاهی در این زمینه نیاز دارد. هم اکنون چهار شرکت آزمایشگاهی در استان فعالیت داشته که باید این تعداد افزایش یابد.

وی در عین حال فعالیت سایر مراکز آزمایشگاهی در استان را فاقد مجوزها عنوان کرد و گفت: فعالیت این مراکز مورد تایید نظام مهندسی نیست.

* هسته مرکزی بجنورد در برابر حوادث آسیب پذیر است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در گذشته کاریزهایی در مرکز شهر بجنورد وجود داشته که به مرور جریان آن کور شده است،‌ گفت: همین امر هسته مرکزی این شهر را در برابر حوادث آسیب پذیر کرده است.

وی تصریح کرد: ما استانی حادثه پذیر به ویژه در بخش زلزله هستیم از این رو باید تدابیر لازم در این زمینه فراهم شود.

رمضانی اظهار کرد: با این وجود نظام مهندسی استان اقداماتی را به منظور شناسایی و کاهش خطرپذیری در این مناطق انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه خراسان شمالی جزو استان‌هایی بوده که در بحث گود برداری هیچ‌گونه خسارتی نداشته است،‌ گفت: با این وجود در ساخت و سازها و گود برداری‌ها باید توجه ویژه‌ای شود.

* بجنورد بیشترین بافت فرسوده خراسان شمالی را دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در استان را وجود بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیشترین سهم بافت فرسوده در این استان را بجنورد دارد.

وی توجه ویژه به مقاوم سازی در ساخت و ساز را برشمرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت واحدهای مسکونی در استان افزایش کیفیت در ساخت و سازها ضرورت دارد.

به گفته رمضانی، بجنورد بر روی گسل قرار داشته از این رو باید این تهدید با اجرای درست سازه‌ها به فرصت تبدیل شود.

* قیمت مسکن سال آینده در بجنورد تثبیت می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ارزیابی وضعیت بازار مسکن در این استان گفت: با توجه به اینکه امسال چندین بار قیمت مسکن در بجنورد افزایش یافته است،‌ به نظر می‌رسد سال آینده قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته و تثبیت شود.

وی با تاکید بر کاهش قیمت خرید مردم اظهار کرد: افزایش قیمت چندین باره مسکن به خاطر فعالیت برخی از افراد سودجو در ساخت و ساز مسکن است.

رمضانی گفت: فعالیت این افراد در این بخش به نفع مردم و ساخت و ساز نبوده از این رو باید در این زمینه تدبیر شود.

انتهای پیام/63002/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول