اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبر داد

ممنوعیت ورود مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: ما در تلاش هستیم تا با همکاری پلیس راه از ورود مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد از سایر مناطق کشور به استان اردبیل جلوگیری کنیم.

ممنوعیت ورود مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: تولیدکنندگان مصالح استاندارد معترض هستند که چگونه با قیمت پایین‌تر مصالح ساختمانی غیر‌استاندارد به ویژه شن و ماسه وارد بازار شده و خرید و فروش می‌شود که در این زمینه با پلیس راه مکاتباتی انجام داده‌ایم تا از واردات مصالح غیر‌استاندارد به استان جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: البته در زمینه شن و ماسه سعی شده است هم برای واحدهای داخل استان و هم خارج از استان کیفیت‌سنجی دانه‌بندی مناسب شن و ماسه مدنظر قرار گیرد تا در این زمینه مشکلی برای مصرف این مصالح ساختمانی در ساخت و سازها به وجود نیاید.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل افزود: در نشست‌هایی که با تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی داشتیم این موارد به آنها گوشزد شده تا جلوی برخی اقدامات نامطلوب گرفته شود.

علایی موضوع کنترل کیفیت مصالح ساختمانی را به عنوان مصوبه هیئت وزیران در حفاظت و رعایت درست آنها ضروری خواند و ادامه داد: ما از سازمان صنعت و معدن خواسته‌ایم تا با تولید‌کنندگان شن و ماسه غیر‌استاندارد برخورد کرده و حتی پروانه آنها را ابطال کند.

این مسئول تصریح کرد: در کنار باطل شدن این مجوزها مهندسان ناظر ساختمان‌ها نیز موظف هستند، جلوی مصارف مصالح غیر‌استاندارد را بگیرند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس ماده 155 برنامه پنجم باید در پروژه‌های عمرانی مصالح ساختمانی استاندارد مدنظر قرار گیرد که در این باب مکاتباتی را نیز با دستگاه‌های اجرایی به ویژه مجریان طرح‌های عمرانی داشتیم.

کنترل ادواری آسانسور ادارات ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علایی در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت کنترل و بازرسی ادواری آسانسور فعال در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: در این زمینه با تمام دستگاه‌های اجرایی مکاتبه صورت گرفته تا کنترل ادواری آسانسور‌های خود را به صورت سالانه یا شش ماه یکبار مدنظر قرار دهند تا برای ارباب رجوع در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: ما درخواست کردیم واحدهای تولید‌کننده با کیفیت در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشند یا واحدهایی که نتوانند استانداردهای لازم را دریافت کنند، از این تسهیلات استفاده نکنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار کشوری برای نظارت بر بازار برای کنترل کیفی و استاندارد کالاهای عرضه شده خبر داد و بیان داشت‌: ما از طریق چهار آزمایشگاه بخش خصوصی و همچنین آزمایشگاه خاک نمونه‌برداری‌ها و کنترل‌های خود را از مصالح ساختمانی انجام می‌دهیم.

علایی در خصوص ارتقای کیفیت قیر و آسفالت تولیدی در سال آینده و نظارت بر آنها نیز گفت: ما از محموله‌ها و استخرهای ذخیره قیر بازدیدهای متفاوت و آزمایش‌های راندمی را انجام می‌دهیم تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به نمونه‌برداری‌ها از مخازن قیر خاطرنشان کرد: ما از شهرداری‌ها و مسکن و شهرسازی به عنوان بیشترین استفاده‌کننده از قیر خواسته‌ایم تا در این زمینه ما را همراهی کنند تا آسفالت بی‌کیفیت عرضه نشود.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول