اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

جشنواره فیلم فجر در تراز انقلاب باشد/ اکران 30 فیلم جشنواره فجر در رشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سینما یک قدرت مهم است، گفت: جشنواره فیلم فجر باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

جشنواره فیلم فجر در تراز انقلاب باشد/ اکران 30 فیلم جشنواره فجر در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو در مراسم اختتامیه همزمان جشنواره فیلم فجر در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی کشتی در تهران، اظهار کرد: در دنیای کنونی سینما دارای اهمیت بالایی است.

وی سینما را یک قدرت مهم دانست و تصریح کرد: دنیای غرب از قدرت سینما در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی استفاده می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه سینما در غرب به وجود آمد و گسترش یافته است، گفت: باید از قدرت سینما برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.

*سینمای ایران نجیب است

وی سینمای ایران را نجیب نامید و افزود: سینمای ایران در مقایسه با سینماهای هالیوود و بالیوود بسیار ارزشمند است.

حاذق‌نیکرو به سی و یکمین جشن سینمای ایران اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی هنوز 34 فیلم برای معرفی حقیقی انقلاب اسلامی ساخته نشده است.

وی با بیان این که هنوز با سینمای تراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی وجود دارد، اذعان کرد: سی و یکمین جشنواره فیلم فجر دارای نزدیکی بیشتری با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در فیلم‌های ایرانی صمیمیت، مهرورزی، دیانت و رویکردهای انسانی به وضوح دیده می‌شود.

*اکران 30 فیلم جشنواره فجر در رشت

وی، گیلان را نخستین استانی دانست که خواستار نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر شد و تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در گیلان بر خلاف تمام استان‌ها و حتی تهران به دلیل استقبال مخاطبان در مدت 12 روز برگزار شد.

حاذق‌نیکرو با اشاره به اینکه در جشنواره مذکور حدود 30 فیلم در سینمای سفیدرود رشت اکران شد، گفت: فیلم‌هایی از بخش سودای سیمرغ و فیلم اولی‌ها در رشت به نمایش درآمده است.

به گفته وی، گیلان تنها استان کشور بود که فیلم‌هایی از بخش مستند و هالیوودیسم جشنواره فیلم فجر در آن به نمایش گذاشته شده است.

*جشنواره فیلم فجر باید در تراز انقلاب باشد

این مسئول به برخی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و متذکر شد: وظیفه سینمای ایران بسیار سنگین است و باید گام‌های ارزشمندی در راستای به نمایش گذاشتن افتخارات ملت ایران برای تمام جهانیان بردارد.

وی سینمای غرب را بدون سوژه جدید خواند و بیان کرد: بر خلاف سینمای غرب، سینمای ایران با توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی دارای هزاران سوژه ناب و مناسب است که باید به آن ها پرداخته شود.

حاذق‌نیکرو با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: این جشنواره باید در تراز نام فجر که از کلمات قرآن کریم گرفته شده، باشد.

انتهای پیام/2300/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول