به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحمید طباطبایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با تغییر برنامه اکران فیلمهای جشنواره فجر مشهد اظهار کرد: به خاطر ارسال نشدن دو فیلم از تهران مجبور به تغییر جدول برنامهها شدیم و در نتیجه فیلمهای روزهای بعد اکران شد.
قائم مقام دبیر دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزود: یکی دیگر از دلایلی که زمان اکران فیلم را تغییر میدهد، تحویل گرفتن فیلمها حدود ساعت یک بامداد در فرودگاه است.
وی خاطر نشان کرد: پس از تحویل گرفتن فیلم باید آن را کپی کرده و رمز عبوری که از تهران داده شده را با رمز عبور فیلم تطبیق داد که گاهی این رمزهای عبور درست به دست ما نمیرسد و مجبور به اکران فیلمهای دیگر میشویم.
طباطبایی یادآور شد: زمانیکه جدول اکران فیلمها اعلام شد، بیان کردیم احتمال تغییر در جدول اکران وجود دارد، البته ما تلاش میکنیم این تغییرات خیلی کم باشد و اگر با این تغییرات مردم دچار سردرگمی میشوند، عذرخواهی میکنیم.
وی با اشاره به نتایج نظرسنجی پنج روز نخست دهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: فیلم مروارید با 5.2 امتیاز در صدر نظرسنجی مردمی جشنواره فیلم فجر مشهد در پنج روز نخست قرار دارد.
نشست فیلم سینمایی «تابستان طولانی» در مشهد
نشست فیلم سینمایی «تابستان طولانی» به کارگردانی علی خزاعیفر که نخستین فیلم کاملا بومی استان خراسانرضوی است، در سالن اجتماعات کانون هنرمندان خراسانرضوی برگزار شد.
این نشست با حضور علی خزاعیفر تهیه کننده، نویسنده و کارگردان فیلم و داوود رحمانی، مدیر فیلمبرداری برگزار شد.
علی خزاعیفر اظهار کرد: فیلم «تابستان طولانی» نخستین تجربه من به عنوان فیلم سینمایی است و یک فیلم تلویزیونی و جزو زیر مجموعههای فیلمهای دولتی به شمار میرود.
وی خاطر نشان کرد: من فیلمی با مخاطب کودک برای پخش در سیمای خراسان رضوی ساختم که با ابتکار مسئولان سازمان برای شرکت در جشنواره فیلم فجر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
در ادامه محمدرضا مهدوی، منتقد سینما گفت: جز فیلمبرداری بسیار زیبای داوود رحمانی، مابقی اجزای فیلم با مشکلاتی روبهرو بود که میتوان به فیلمنامه به عنوان مشکل اساسی این فیلم اشاره کرد.
علی خزاعیفر در پاسخ نقدهای مهدوی و سایر حاضران در سالن گفت: اگر فیلم مشکل داشت داوران آن را برای شرکت در جشنواره انتخاب نمیکردند و منتقدان سینمای ما از ذوق و درک شخصی خودشان برای نقد استفاده میکنند.
وی افزود: در کشور ما نقد به عنوان پنبه کسی را زدن یا نان به کسی قرض دادن استفاده میشود. نقد در ایران یک مریض در حال مرگ است و مانند نقدهای غرب قدرت ندارد.
وی تصریح کرد: منتقدان ما دنبال ایجاد تفکرات خود هستند و اگر منتقدی وجود نداشت، جریان هنر ادامه پیدا میکرد.
در ادامه داوود رحمانی مدیر فیلمبرداری فیلم گفت: ما با بودجهای معادل 120 میلیون تومان که خود سینماگران میدانند بودجه بسیار کمی است، فیلمی آبرومند ساختیم و این اتفاق خوبی برای استان است.
انتهای پیام/70004/ب30/د1000