اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی:

سهم خراسان‌رضوی از جشنواره فیلم فجر مشخص شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: نباید تنها به اکران فیلم‌های فجر در مشهد اکتفا کرد و باید سهم خراسان‌رضوی از جشنواره فیلم فجر مشخص شود.

سهم خراسان‌رضوی از جشنواره فیلم فجر مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سیدامیر طباطبائی عصر امروز در نشست مطبوعاتی اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشهد در پردیس سینما هویزه مشهد اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر در بهمن‌ماه یاد‌آور خاطره‌های حماسه انقلاب اسلامی در سال 1357 است و هر سال با برگزاری این جشنواره می‌توان مراسم شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان ‌آورد.

وی ادامه داد: خراسان‌رضوی امسال دهمین سال جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد و استان‌های دیگر نیز با ظرفیت‌هایی که دارند در این اقدام فرهنگی و هنری شرکت می‌کنند.

طباطبائی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر در راستای اثربخشی فرهنگی و جهت‌گیری آثار غنی ارزشمند برگزار می‌شود تا هنرمندان الگوهای لازم را برای تولید دیگر فیلم‌ها در طول سال داشته باشند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر در سال 1364 نخستین دوره را آغاز کرد و پس از آن وقفه‌ای در برگزاری به وجود آمد سپس در سال 1383 دوباره به صورت فعال به برگزاری این جشنوراه پرداخت و تاکنون ادامه داشته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه سینمای آفریقا، پیروزی و سالن شهید اصغرزاده در مشهد مجهز به پخش دیجیتال هستند و به اکران فیلم‌های فجر می‌پردازند.

طباطبائی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در راستای دیجیتالی کردن تمامی سینماهای سطح شهرستان‌ها اقداماتی انجام شده تا بتوانیم در سال آینده دو شهرستان دیگر را در پخش فیلم‌های فجر سهیم کنیم.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: سیستم دیجیتال در سینماها مزیت‌های بسیاری دارد مانند اینکه هزینه تولید کاهش و کیفیت مطلوب‌تر می‌شود، فعالیت‌های سینمایی گسترش پیدا می‌کند و کپی کردن فیلم‌ها به صفر می‌رسد و امنیت فیلم‌ها در حد مطلوبی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از عمده‌ترین اهداف جشنوراه فیلم فجر، اکران سینمایی فیلم‌های تولیدی ایران آشنایی با آثار سینمایی کشور است که می‌تواند در سطح استان‌های دیگر سبب تعاملات مناسب با فیلم‌سازان مطرح ملی شود.

طباطبائی اظهار کرد:‌ باید بتوانیم سهمی از جشنواره فیلم فجر را به خراسان‌رضوی اختصاص دهیم و تنها در جشنواره فیلم فجر اکتفا به اکران فیلم‌ها نداشته‌ باشیم.

انتهای پیام/70018/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول