اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان «سیسیلی‌ها»:

جشنواره فیلم فجر ظرفیت‌های نهفته در قم را شکوفا می‌کند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم در استان قم در عرصه هنر، برگزاری جشنواره فیلم فجر را یکی از راه‌های شکوفایی این ظرفیت‌ها دانست.

جشنواره فیلم فجر ظرفیت‌های نهفته در قم را شکوفا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر در استان قم سید روح‌الله حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم اظهار داشت: بعد از گذشت 31 دوره از جشنواره فیلم فجر اکنون برای هنرمندان قمی و علاقه‌مندان به سینما فرصتی ایجاد شده که فیلم‌های روز سینمای ایران را در زمان جشنواره در قم ببینند.

وی ادامه داد: هنرمندان قمی پیش از این برای دیدن فیلم‌های جشنواره فجر باید راه طولانی را طی می‌کردند تا بتوانند از جدیدترین تولیدات روز سینمای ایران با خبر شوند اما اکنون این امکان برای آنها فراهم است تا در شهر قم این فیلم‌ها را به تماشا بنشینند.

کارگردان «سیسیلی‌ها» با تاکید بر ضرورت شرکت هنرمندان در این رویداد فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر شرایطی فراهم شود که این افراد به موقع از این رویداد مطلع شده و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار بگیرد، فضای برگزاری این جشنواره نیز بسیار بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت نمایش فیلم‌ها در شهرستان گفت: اگر 10 فیلم از بهترین فیلم‌های جشنواره گلچین شده و در شهرستان‌ها به نمایش دربیاید، کافی است.

حسینی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که موجب ارتقای جایگاه هنر استان قم خواهد شد، دعوت از عوامل فیلم‌ساز و منتقدان برای برگزاری جلسات نقد و بررسی است.

وی با اشاره به استعدادهایی که در قم در زمینه فیلم‌سازی وجود دارد، گفت: این شهر تاکنون نتوانسته به جایگاه واقعی خود در این عرصه دست پیدا کند چرا که فیلم‌سازان و هنرمندان قمی در سطح کشور فعالیت بسیار خوبی دارند و بسیار اثرگذار هستند.

این کارگردان سینما و تلویزیون حضور فیلم‌سازان کشوری در شهرستان‌ها را برای این قشر بسیار موثر توصیف کرد و ادامه داد: این کار موجب می‌شود این افراد از محیط‌های شهری و آپارتمان‌نشینی فاصله گرفته، به صورت واقعی‌تر وارد فضای زندگی مردم شده و حال و هوای فیلم‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول