اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«عقاب صحرا» حسن ختام چهارمین جشنواره فیلم فجر اصفهان می‎شود

خبرگزاری فارس: فیلم عقاب صحرا به کارگردانی مهرداد خوشبخت با نمود تصویر پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) حسن ختام چهارمین جشنواره فیلم فجر اصفهان است.

«عقاب صحرا» حسن ختام چهارمین جشنواره فیلم فجر اصفهان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرداد خوشبخت با فیلم تاریخی با عنوان عقاب صحرا قدم در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نهاد و توانست در بخش جلوه‎های بصری سیمرغ بلورین دریافت کند.

عقاب صحرا در فروردین ماه سال جاری در منطقه بیابانی بافق یزد فیلمبرداری شده است و به داستان فاصله زمانی میان فتح مکه و صلح حدیبیه که 20 ماه طول کشید می‎پردازد.

عقاب صحرا زندگی شخصیتی تاریخی با نام ابوبصیر را روایت می‎کند، که داستان فیلم با صلح حدیبیه آغاز و به فتح مکه ختم می‎شود.

در این فیلم همچنین به پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) نیز پرداخته شده است به گونه‎ای که در سه قسمت ابتدا، میانه و انتهای فیلم پیامبر اکرم به تصویر کشیده شده است.

موسیقی فیلم نیز یکی از ویژگی‎های برجسته آن است که تلفیقی از موسیقی عربی و مدرن است و کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان نسب و انوشیروان ارجمند به ایفای نقش‌های اصلی می‌پردازند.

موضوع فیلم عقاب صحرا به گفته عوامل فیلم مشابهت زیادی با اتفاقات و وضعیت سیاسی موجود امروزه دارد که کارگردان سعی داشته است در نگارش دیالوگ و همچنین نوع موسیقی و زیر نویس بودن فیلم به زبان انگلیسی  و عربی آن را در زمره فیلم‎های فاخر جهانی قرار دهد که تا چه اندازه موفق بودن آن نیازمند اظهار نظر مخاطبان است.

عقاب صحرا به کارگردانی مهرداد خوشبخت حسن ختام چهارمین جشنواره فیلم فجر اصفهان است، که روی پرده سینما ساحل، خانواده و سپاهان می‎رود.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول