اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله سوم استانداردسازی سبوس

سبوس موجود در نان به میزان استاندارد می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 گفت: میزان سبوس موجود در نان در مرحله سوم اجرای طرح استانداردسازی سبوس، به میزان استاندارد می‌رسد.

سبوس موجود در نان به میزان استاندارد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان غلامرضا راد در چهارمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه میزان سبوس در نان مصرفی در استان به 18 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی متعهد شده که در سه مرحله میزان سبوس موجود در نان را به استاندارد زیر 15 درصد برساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاهش میزان سبوس آرد و اینکه گندم‌های موجود در استان بیشتر از نوع تیره هستند باعث تیرگی نان می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در ادامه تصریح کرد: برای اینکه از تیرگی نان‌ها کاسته شود گندم‌های سفید، تیره و محلی را به میزان 50 درصد تیره و 50 درصد سفید می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: از نیمه دوم سال جاری میزان سبوس موجود در نان سنگک به 13.5 و لواش به 15 درصد رسیده است و در اجرای مرحله سوم استانداردسازی سبوس آرد نان سنگک به 12 درصد کاهش می‌یابد و نان لواش در همان میزان 15 درصد باقی می‌ماند.

راد در ادامه با اشاره به اینکه در صورت مشاهده تخلف در کارخانه‌های آرد و نانوایی‌ها این تخلفات را به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنیم خاطرنشان کرد: برای انجام بهتر برنامه استانداردسازی سبوس موجود در نان با کمک رسانه‌های استان نیاز داریم.

وی ادامه داد: تاکنون در سال جاری 10 برنامه تلویزیونی و رادیویی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه در خصوص مصرف نان سبوس‌دار پخش شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 در ادامه یادآور شد: در راستای اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر به جامعه در خصوص خطرات عدم نان سبوس در بروز بیماری‌های مختلف بیش از 570 عدد بنر زیر چاپ است که در موعد مقرر در سطح نانوایی‌ها نصب خواهد شد. 

وی در پایان گفت: در حال حاضر یک برد الکترونیکی در سطح شهر همدان خدمات اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف نان سبوس‌دار را ارائه می‌دهد اما کافی نیست و انتظار درایم که شهرداری تلویزیون‌های شهری در برخی از ساعات به مدت چند دقیقه در اختیار ما قرار دهد برای تبلیغات بیشتر در تشویق مردم به استفاده از نان سبوس‌دار است. 

انهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول