اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد

ساخت20 هزار مترمربع فضای آموزشی در کردستان / اشتغال به تحصیل 65 هزار دانشجو

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان به بهره‌برداری 20 هزار مترمربع فضای آموزشی در این دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ 20 هزار متر مربع فضای آموزشی دیگر نیز در حال ساخت است.

ساخت20 هزار مترمربع فضای آموزشی در کردستان / اشتغال به تحصیل 65 هزار دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی شنبه‌شب در مراسم بهره‌برداری از مجتمع 30 کلاسه دانشگاه کردستان که با حضور معاون علوم و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: 20 هزار مترمربع فضای آموزشی با پیشرفت 50 تا 70 درصد در سطح استان در حال اجراست.

وی ساخت دانشکده بیجار، سقز و قروه را از پروژه‌های آموزشی در دست اجرا در سطح استان برشمرد و گفت: پروژه دانشکده بیجار به دلیل تعامل و همکاری بسیار خوب مسئولین و مردم  با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، تأمین نشدن زمین مناسب به منظور ساخت دانشکده‌های صنعت سقز و قروه مهم‌ترین دلیل تأخیر در اجرای آنها بوده است.

امینی تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت این مراکز آموزشی تامین و در مرحله پایانی واگذاری است و به محض انجام مناقصه و تعیین پیمانکار به زودی وارد فاز اجرا می‌شوند.

وی از احداث دو خوابگاه دانشجویی به عنوان دیگر پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه کردستان نام برد و گفت: کار ساخت این خوابگاه با پیشرفت فیزیکی 55 و 28 درصد در حال انجام است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری آنها باشیم.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: در کنار توسعه زیر ساخت‌ها تلاش در راستای ارتقا سطح علمی و آموزشی نیز با جدیت خاص دنبال و در این حوزه نیز توفیقات بسیار خوبی داشته‌ایم.

امینی از ارتقاء رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه کردستان از 30 رشته به 60 رشته خبر داد و گفت: رشته‌های مقطع دکتری نیز از 10 رشته به 20 رشته ارتقاء یافته است.

امینی از  راه‌اندازی سه پژوهشکده گیاهان دارویی در این استان خبر داد و اضافه کرد: مجوز راه اندازی این پژوهشکده اخذ شده و قرار است در دو گروه کشت و پرورش گیاهان دارویی و کاربرد گیاهان دارویی راه‌اندازی شود.

وی افزود: پژوهشکده توت فرنگی، نانو و آب از دیگر پژوهشکده‌های است که در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

اشتغال به تحصیل 65 هزار دانشجو

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در حال حاضر چهار درصد از کل جمعیت استان برابر با 65 هزار نفر در حال حاضر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مشغول به تحصیل هستند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی 60 درصد از جمعیت استان تا سال 1404 باید دانشجو بوده و در مقاطع مختلف دانشگاهی مشغول به تحصیل باشند.

امینی از تدوین سند آمایش آموزش این استان با در نظر گرفتن توانایی و ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود:‌ سند آمایش آموزش استان در سایه تلاش 6 ماهه کمیته سند آموزش عالی تدوین و افق آموزش عالی استان بر اساس وضعیت و ظرفیت‌های موجود، تعداد فارغ‌التحصیلان و غیره در آن دیده شده است.

وی به میزان اعتبارات دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بودجه جاری دانشگاه در سال 84 تنها 4 میلیارد تومان و این میزان با رشدی هشت برابری به 32 میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی نیز از 400 میلیون تومان در سال 84 به 15 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول