اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد تویسرکان:

بصیرت لازمه شناخت ابعاد وجودی حضرت معصومه است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان گفت: شناخت ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) مستلزم بصیرت و بینش ژرف و عمیقی است.

بصیرت لازمه شناخت ابعاد وجودی حضرت معصومه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، برنامه ویژه سوگواری به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در کمیته امداد امام خمینی شهرستان با حضور کارکنان و مددجویان در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد.

در این مراسم کرمی‌مقدم با اشاره به شخصیت بی‌بدیل و ارادت مردم در همه زمان‌ها به این بانوی بزرگوار، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) در همان اوان کودکی مواجه با مصیبت شهادت پدر بزرگوارشان در حبس هارون در شهر بغداد شدند و از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در خانواده‌ای که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاق بود پرورش یافت، ادامه داد: درک و شناخت ابعادی وجودی و جایگاه شامخ ایشان مستلزم بصیرتی ژرف و عمیق است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان الگوپذیری دختران و بانوان از این بانوی بزرگ اسلام را ضرورتی بسیار مهم برای رشد باطنی و ظاهری، تفکر و اندیشه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حجاب و عفاف دانست.

کرم‌مقدم با اشاره به اینکه بی‌تردید مطالعه زندگی و سیره حضرت معصومه(س) در زندگی فردی و اجتماعی هدایت‌گر و بهترین راهنما برای ما خواهد بود، گفت: آستان قدس این بانوی بزرگ منشأ برکات، کرامت و عنایت الهی بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: قرن‌های متمادی است که قلب‌های ناامید، دل به درگاه نورانی ایشان می‌بندند و دست‌های خالی در جوارش پناه می‌گیرند، چراکه انسان‌ها ایشان را واسطه فیض پروردگار می‌دانند.

مدیر کمیته امام خمینی تویسرکان با اشاره به اینکه تکیه به ائمه اطهار(ع) انسان را از انحراف رهایی می‌بخشد، متذکر شد: دین مبین اسلام در همه زمینه‌ها با راهنمایی و هدایت ائمه اطهار(ع) برای رشد همه‌جانبه مادی و معنوی انسان برنامه داشته و دارد.

وی ابراز داشت: دستیابی به اهداف ترویج و نهادینه کردن توکل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) در هر زمان و بحرانی به ویژه در بین نسل جوان امری مهم و اثرگذار است.

کرمی‌مقدم احیای مناسبت‌های دینی را بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و اذعان داشت: توجه به زندگی پیامبران و امامان و پیاده‌سازی آن در زندگی مهم‌ترین عامل اشاعه زندگی اسلامی است.

در ادامه مراسم با حضور مداح اهل بیت(ع)، کمیته امداد تویسرکان در سالروز شهادت حضرت معصومه(س) با سینه‌زنی و نوحه‌سرایی عزاداران این بانوی بزرگ و قرائت زیارت عاشورا سوگوار و به ماتم ایشان نشست.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول