اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز وفات کریمه اهل بیت

یادواره 18 زن شهید اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) یادواره 18 زن شهید استان اردبیل برگزار شد.

یادواره 18 زن شهید اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در یادواره 18 زن شهید استان اردبیل که صبح امروز و در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد مدیر بسیج جامعه زنان استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره 7 هزار زن شهید کشور و 18 زن شهید استان اردبیل اظهار داشت: این شهدا در تبعیت از ولایت و دفاع از ارزش‌های اسلام جان خود را تقدیم آرمان اصیل خود کردند.

معصومه باقری گفت: جایگاه متعالی زن متدین و شایسته ما در مکتب اسلام در تربیت فرزندان صالح و نقش‌آفرینی در صحنه‌های مختلف قطعاً تضمین‌کننده افق روشن و امیدبخش است.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام زنان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند و همیشه همپای مردان و حتی پیشروتر از آنها در مقابل طاغوتیان ایستاده‌اند، افزود: زنان ما رسالت تاریخی خود را با روحیه ایثار به کمال انجام داده و ثابت کردند که در دفاع از اسلام و ارزش‌های معنوی هیچ وقت کوتاه نیامده و صحنه را خالی نمی‌کنند.

این مسئول نقش زنان را در دوران دفاع مقدس و سه دهه گذشته نقش بی‌بدیل و قابل عرضه به تمام دنیا توصیف کرد.

باقری اظهار داشت: برخلاف ادعای نظام استکبار زنان ما امروز در سنگر دفاع از اسلام و عرصه‌های کار و تلاش و همچنین تربیت فرزندان و نسل شایسته الگویی را ارائه کردند که امروز این الگو مورد توجه زنان مسلمان قرار گرفته است.

مدیر بسیج جامعه زنان استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت بسیج جامعه زنان، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با محوریت زنان و همچنین برگزاری بیش از 50 مسابقه ورزشی، فرهنگی و گفتمان‌های دینی در 25 پایگاه بسیج از اقدامات این مجموعه بوده است.

وی از چاپ و توزیع ویژه‌نامه‌‌ها و همچنین برگزاری همایش زنان ایثارگر به تعداد 11 مورد در دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و افزود: در کنار این کار مسابقه وبلاگ‌نویسی شهدای زن در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما برگزار شده و ما شاهد مشارکت زنان در این مسابقات و همچنین جشنواره‌ها بودیم.

این مسئول ادامه داد: برای اولین بار یادواره شهدای زن با محوریت شهیده شاخص زن کشور ناهید فاتحی کرجو برگزار می‌شود که این بانوی فداکار به رغم سن کم 16 ساله با تحمل شکنجه‌ها و اذیت و آزار ضد انقلاب هرگز حاضر نشد توهین به امام را به زبان بیاورد و یا بخواهد در این زمینه مسایلی را بازگو کند.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی با تقدیم چنین شهدای زن توانسته ابهت و عظمت خود را در برابر سلطه‌جویی نظام‌های بیگانه حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از کتاب غسل شهادت در بمباران ویژه شهدای زن استان اردبیل رونمایی شد که این کتاب را مهدی مهدوی به رشته تحریر درآورده است.

شبنم متخصص، زهرا اسدی، فاطمه روشنی، طوبی ندیم، نازیلا سید رحیمی، رقیه فری‌تازه‌کند، ظریفه نوجوان، سکینه جهانی، زهرا عادلی، عزیزه مجرد، حکومه شاهی، اعظم جمالی، شیدا پورابوالقاسم و سولماز پورابوالقاسم از جمله شهدای زن اردبیل هستند که اغلب در بمباران هوایی و حملات رژیم بعث عراق در شهرهای مختلف از این استان به فیض شهادت رسیدند که در کتاب غسل شهادت در بمباران مختصری از زندگی‌نامه این شهیدان والا مقام بازگو شده است.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول