اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر تاکید کرد

لزوم آشنایی نوجوانان و جوانان از مضرات موادمخدر

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: باید نوجوانان و جوانان را از مضرات مصرف موادمخدر آگاه کرد.

لزوم آشنایی نوجوانان و جوانان از مضرات موادمخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، نورالدین رفیعی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به توطئه دشمنان برای زدودن اعتقادهای پاک نوجوانان و جوانان کشور خاطرنشان کرد: ترویج مصرف موادمخدر در بین جوانان یکی از توطئه‌های دشمنان برای دستیابی به اهداف شوم آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف دستگاه‌ها، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم از این مواد خانمان‌سوز است که باید به بهترین شکل در این مورد انجام وظیفه کنند.

فرماندار شهرستان ابهر اضافه کرد: امروز دشمن به وسیله جنگ نرم به عنوان ابزاری مهم برای رسیدن به توطئه‌های شوم خود بهره گرفته و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی کلانی را داشته است.

وی با بیان اینکه مقابله با این توطئه‌های شوم مستلزم بهره‌گیری از همه امکانات است، گفت: همگان باید دست در دست هم داده و در مسیر دفع توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان گام بردارند.

رفیعی خواستار برنامه‌ریزی صحیح در شهرستان برای ریشه‌کنی استفاده از موادمخدر و تلاش آموزش و پرورش و رسانه‌های جمعی در زمینه آگاه‌سازی والدین، نوجوانان و جوانان در زمینه موادمخدر شد.

وی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جوانان از خطرها و مضرات استفاده از موادمخدر خاطرنشان کرد: موضوع اعتیاد به موادمخدر علاوه بر یک مسئله اجتماعی، تبعات سیاسی و امنیتی را هم به دنبال دارد به گونه‌ای که هر روز شاهد کاهش سنی افراد معتاد هستیم.

فرماندار شهرستان ابهر افزود: در این زمینه مسئولان و والدین باید با آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نسبت به مضرات استفاده از موادمخدر، ایشان را از افتادن در دام این بلای خانمان‌سوز نجات دهند.

وی اضافه کرد: هر چند که اقدامات مفیدی در این راستا انجام گرفته است، ولی امیدوار هستیم که شاهد کاهش گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت این بلای خانمان‌سوز باشیم.

رفیعی با بیان اینکه باید کارها را به صورت علمی و عملیاتی به اجرا درآوریم، عنوان داشت: باید آسیب‌های اجتماعی را به صورت روزانه بررسی و شناسایی کنیم.

وی افزود: باید به کارهای تخصصی در بحث آموزش توجه ویژه‌ای داشته و جلسه‌های متعددی را در این زمینه در دانشگاه‌ها و مدارس برگزار کنیم.

انتهای پیام/73001/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول